Skip to main content

Μια ματιά στο 2017 πριν το 2018

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα F1 του 2017 έχει ολοκληρωθεί εδώ και κάποιους μήνες. Μάλιστα είμαστε όλο και πιο κοντά στην έναρξη της νέας σεζόν, με τις παρουσιάσεις των νέων μονοθεσίων τον προσεχή καιρό να αποτελούν το... ορεκτικό. Πριν όμως ασχοληθούμε με το 2018, ας κάνουμε μία αναφορά στην περσινή χρονιά.
Ήταν μία ενδιαφέρουσα χρονιά, όσον αφορά την εξέλιξη της μάχης για τον πρωταθλητή οδηγό, μέχρι τα μισά περίπου. Στους 12 πρώτους αγώνες οι διαφορές στη βαθμολογία ήταν μικρές ανάμεσα στον Hamilton και τον Vettel. Ο γερμανός συνήθως οδηγούσε την κούρσα, με τον βρετανό να μένει σε απόσταση αναπνοής.
Μάλιστα ο οδηγός της Mercedes θα μείνει στην ιστορία για την κίνηση fair play προς τον ομόσταυλό του, Bottas στον αγώνα της Ουγγαρίας. Ενώ ο Bottas είχε καταταχθεί μπροστά από τον Hamilton, δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί τις Ferrari που ήταν πιο μπροστά. Έτσι η ομάδα έδωσε εντολή στον φινλανδό να αφήσει τον βρετανό να περάσει, με την ελπίδα ότι αυτός θα τα πάει καλύτερα. Τελικά ούτε ο Hamilton τα κατάφερε και έτσι έδωσε πίσω την θέση στον Bottas, μένοντας εκτός βάθρου, ενώ παράλληλα ο Vettel είχε κερδίσει αυξάνοντας τη διαφορά στους 14.
Όμως όλα άλλαξουν στο GP της Ιταλίας. Ο Hamilton κέρδισε μέσα στην έδρα της Ferrari, αφήνοντας δεύτερο τον Vettel και περνώντας πρώτη φορά μπροστά στη βαθμολογία. Και τα χείροτερα έπονταν για την scuderia, που είδε τους οδηγούς της να συγκρούονται μεταξύ τους στην εκκίνηση του αγώνα της Σιγκαπούρης. Από εκεί και μετά η Ferrari πήρε την κάτω βόλτα. Ο Hamilton χωρίς να ζορίζεται και πολύ, σχεδόν στο ρελαντί, έπαιρνε καλύτερα αποτέλεσματα στους αγώνες και  εξασφάλισε εύκολα τον 4ο τίτλο του, στο Μεξικό, με ακόμα δύο αγώνες να υπολοίπονται. Το χρονικό της διακύμανσης της βαθμολογίας φαίνεται και στο παρακάτω γράφημα.


Έτσι, ο Hamilton έχει μπει για τα καλά στο πάνθεον των οδηγών της F1. Είναι πια ο καλύτερος βρετανός οδηγός, με 4 τίτλους, έναντι 3 του Stewart. Ανήκει στην ελίτ των οδηγών με 4 τίτλους, μαζί με τους Prost και Vettel. Επίσης, έχει καταρρίψει και μία σειρά από ρεκόρ που ανήκαν στον ένα και μοναδικό Schumacher.

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι...

"Τρέχω σαν τον Hamilton"

Μέχρι πριν 16 χρόνια δεν είχε τρέξει κανένας μαύρος οδηγός στη Formula 1.  Πριν ακριβώς από 16 χρόνια ο Michael Schumacher κατέκτησε το 7ο (έβδομο) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μια χρονιά νωρίτερα (το 2003) κατέρριψε το στοιχειωμένο ρεκόρ του Juan Manuel Fangio, ο οποίος είχε κατακτήσει τον 5ο τίτλο το 1957. Χρειάστηκαν σχεδόν 50 χρόνια για να φτάσει ένας οδηγός να έχει περισσότερα πρωταθλήματα από τον Fangio.  Ο Schumacher αποσύρθηκε από τη Formula 1 στο τέλος του 2006 και έμεινε εκτός δράσης για 3 χρόνια, ενώ επέστρεψε για την περίοδο 2010-12 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο γερμανός τα είχε κατακτήσει όλα, αλλά επανήλθε για χάρη της Mercedes. Σε εκείνο το σημείο κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα ρεκόρ του θα καταρίπτονταν, αν και ο ίδιος είχε δηλώσει ότι κάποτε θα γίνει και αυτό. Το 2007 έκανε το ντεμπούτο του στη F1 ο πρώτος μαύρος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος. Ο Lewis Hamilton έχοντας ένα πολύ καλό μονοθέσιο πρωταγωνίστησε από την πρώτη χρονιά εμ...

Racing Point F1 2019 CAR Launch

Force  India last year went bankrupt and it was bought by a consortium led by Lawrence Stroll, last summer. Lawrence is the father of Lance Stroll who will be driving for the team, which will be called Racing Point from now on. The other car of the team will be driven by Sergio Perez.