Οι νέοι κανονισμοί στη Formula 1 έχουν επιφέρει θεαματικές αλλαγές στο θέαμα που παρακολουθούμε σε κάθε αγώνα. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν και αντιρρήσεις για τον τρόπο με τον οποίο πετυχαίνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Δηλαδή, για την ακρίβεια, τα συστήματα KERS και DRS προκαλούν τις αντιδράσεις, διότι θεωρείται μαγκιά να προσπεράσεις τον προπορευόμενο στα ίσια και όχι με βοηθήματα. Και οι επικριτές των συστημάτων αυτών προσθέτουν ότι αν είναι έτσι, το μονοθέσιο που έπεται θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να ρίξει στον προπορευόμενο… πύραυλους ώστε να καταφέρει να προσπεράσει.
Αλλά δεν πιστεύω ότι με αυτά τα συστήματα χάνεται η μαγεία των προσπερασμάτων. Ίσα- ίσα, έχουμε δει αρκετές φορές που ο οδηγός που έχει δυνατότητα να χρησιμοποιήσει και KERS και DRS, να μην καταφέρνει τελικά να προσπεράσει. Σε μία τέτοια περίπτωση πόσο μάγκας είναι αυτός που προηγείται και καταφέρνει να αμυνθεί; Αυτό δεν δείχνει ότι ακόμα και με τα συστήματα, πάλι ο οδηγός παίζει τον πρώτο ρόλο;
Επίσης, αυτά τα συστήματα έχουν και μία άλλη απόρροια. Ο οδηγός που προηγείται, ακόμα και σε μία πίστα που δεν ευνοούνται τα προσπεράσματα, δεν μπορεί να εφησυχάσει, αφού αν βρεθεί κάποιος σε απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου, τότε κινδυνεύει να δεχθεί το προσπέρασμα. Ένα άλλο αποτέλεσμα αυτών των κανονισμών, είναι ότι σε περίπτωση που ένας γρήγορος συνδυασμός πέσει για κάποιο λόγο στις πιο πίσω θέσεις (είτε λόγω κακού πιτ στοπ, είτε κάποιου λάθους κλπ), τότε μπορεί να αναρριχηθεί ξανά στην κατάταξη, απαλλασσόμενος από πιο αργά μονοθέσια, σχετικά πιο εύκολα από ότι παλιότερα.
Από την άλλη, το φετινό φαινόμενο των 5 διαφορετικών πιλότων με διαφορετικά αγωνιστικά που έχουν κερδίσει στους 5 πρώτους αγώνες, οφείλεται στη μάλλον απρόβλεπτη λειτουργία των ελαστικών της Pirelli. Αλλά για αυτό δε θα έπρεπε να γκρινιάζουν οι υπεύθυνοι των ομάδων και οι οδηγοί, διότι όλοι έχουν τα ίδια ελαστικά.
Comments