Skip to main content

KERS και DRS προσφέρουν θέαμα


Οι νέοι κανονισμοί στη Formula 1 έχουν επιφέρει θεαματικές αλλαγές στο θέαμα που παρακολουθούμε σε κάθε αγώνα. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν και αντιρρήσεις για τον τρόπο με τον οποίο πετυχαίνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Δηλαδή, για την ακρίβεια, τα συστήματα KERS και DRS προκαλούν τις αντιδράσεις, διότι θεωρείται μαγκιά να προσπεράσεις τον προπορευόμενο στα ίσια και όχι με βοηθήματα. Και οι επικριτές των συστημάτων αυτών προσθέτουν ότι αν είναι έτσι, το μονοθέσιο που έπεται θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να ρίξει στον προπορευόμενο… πύραυλους ώστε να καταφέρει να προσπεράσει.

Αλλά δεν πιστεύω ότι με αυτά τα συστήματα χάνεται η μαγεία των προσπερασμάτων. Ίσα- ίσα, έχουμε δει αρκετές φορές που ο οδηγός που έχει δυνατότητα να χρησιμοποιήσει και KERS και DRS, να μην καταφέρνει τελικά να προσπεράσει. Σε μία τέτοια περίπτωση πόσο μάγκας είναι αυτός που προηγείται και καταφέρνει να αμυνθεί; Αυτό δεν δείχνει ότι ακόμα και με τα συστήματα, πάλι ο οδηγός παίζει τον πρώτο ρόλο;

Επίσης, αυτά τα συστήματα έχουν και μία άλλη απόρροια. Ο οδηγός που προηγείται, ακόμα και σε μία πίστα που δεν ευνοούνται τα προσπεράσματα, δεν μπορεί να εφησυχάσει, αφού αν βρεθεί κάποιος σε απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου, τότε κινδυνεύει να δεχθεί το προσπέρασμα. Ένα άλλο αποτέλεσμα αυτών των κανονισμών, είναι ότι σε περίπτωση που ένας γρήγορος συνδυασμός πέσει για κάποιο λόγο στις πιο πίσω θέσεις (είτε λόγω κακού πιτ στοπ, είτε κάποιου λάθους κλπ), τότε μπορεί να αναρριχηθεί ξανά στην κατάταξη, απαλλασσόμενος από πιο αργά μονοθέσια, σχετικά πιο εύκολα από ότι παλιότερα.

Από την άλλη, το φετινό φαινόμενο των 5 διαφορετικών πιλότων με διαφορετικά αγωνιστικά που έχουν κερδίσει στους 5 πρώτους αγώνες, οφείλεται στη μάλλον απρόβλεπτη λειτουργία των ελαστικών της Pirelli. Αλλά για αυτό δε θα έπρεπε να γκρινιάζουν οι υπεύθυνοι των ομάδων και οι οδηγοί, διότι όλοι έχουν τα ίδια ελαστικά.

Comments

mike said…
Καλυτερο ηταν το πρωταθλημα με τους κανονες του 90...οσα λαστιχα θελουν...οση βενζινη θελουν και χωρις βοηθηματα και βλακειες.
Alf Lap said…
Μέχρι και το 2004 είχαμε τους ίδιους κανονισμούς του '90, αλλά θέαμα δεν είχαμε.... Όσα προσπεράσματα γίνονται τώρα σε έναν αγώνα, τότε γίνονταν σε όλη τη χρονιά...

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι...

"Τρέχω σαν τον Hamilton"

Μέχρι πριν 16 χρόνια δεν είχε τρέξει κανένας μαύρος οδηγός στη Formula 1.  Πριν ακριβώς από 16 χρόνια ο Michael Schumacher κατέκτησε το 7ο (έβδομο) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μια χρονιά νωρίτερα (το 2003) κατέρριψε το στοιχειωμένο ρεκόρ του Juan Manuel Fangio, ο οποίος είχε κατακτήσει τον 5ο τίτλο το 1957. Χρειάστηκαν σχεδόν 50 χρόνια για να φτάσει ένας οδηγός να έχει περισσότερα πρωταθλήματα από τον Fangio.  Ο Schumacher αποσύρθηκε από τη Formula 1 στο τέλος του 2006 και έμεινε εκτός δράσης για 3 χρόνια, ενώ επέστρεψε για την περίοδο 2010-12 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο γερμανός τα είχε κατακτήσει όλα, αλλά επανήλθε για χάρη της Mercedes. Σε εκείνο το σημείο κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα ρεκόρ του θα καταρίπτονταν, αν και ο ίδιος είχε δηλώσει ότι κάποτε θα γίνει και αυτό. Το 2007 έκανε το ντεμπούτο του στη F1 ο πρώτος μαύρος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος. Ο Lewis Hamilton έχοντας ένα πολύ καλό μονοθέσιο πρωταγωνίστησε από την πρώτη χρονιά εμ...

Racing Point F1 2019 CAR Launch

Force  India last year went bankrupt and it was bought by a consortium led by Lawrence Stroll, last summer. Lawrence is the father of Lance Stroll who will be driving for the team, which will be called Racing Point from now on. The other car of the team will be driven by Sergio Perez.