Skip to main content

2010

Μετά από μία τόσο ανατρεπτική χρονιά, κατά την οποία στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών κυριάρχησε μία πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα, κανείς δεν μπορεί να κάνει προβλέψη για το τι θα συμβεί τη νέα σεζόν. Εμείς θα αρκεστούμε στο να καταγράψουμε τις μετατροπές που θα επέλθουν φέτος στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Μία από τις κυριότερες αλλαγές, είναι η θέσπιση του "budget cap", που επιτρέπει σε νέες ομάδες να συμμετάσχουν με χαμηλό προϋπολογισμό και οι οποίες είναι (με αλφαβητική σειρά):
  • Campos Meta

  • Team Lotus

  • US F1

  • Virgin Racing

Σημειωτέον, η ομάδα Lotus δεν αποτελεί συνέχεια της θρυλικής ομάδας, αλλά μία νέα προσπάθεια να επιστρέψει η ονομασία αυτή στη F1 με άλλους ιδιοκτήτες. Αλλά, οι αλλαγές δεν περιορίζονται εδώ, αφού η Toyota δεν σκοπεύει να βρεθεί φέτος στις πίστες, λόγω της οικονομικής κρίσης. Την Ιαπωνική ομάδα ακολούθησε και η BMW, μόνο που σε αυτή την περίπτωση, θα παραμείνει η συμμετοχή με ονομασία "BMW Sauber" για να μη χαθούν τα χρήματα από τα τηλεοπτικά διακαιώματα και υπό την καθοδήγηση του Peter Sauber. Επίσης, η περσινή πρωταθλήτρια, Brawn GP, εξαγοράστηκε από την Mercedes και μετονομάστηκε σε "Mercedes Grand Prix", το οποίο σημαίνει ότι η γερμανική εταιρεία δε θα είναι πια μέτοχος της McLaren, παρ'όλα αυτά θα εξακολουθήσει να την προμηθεύει με κινητήρες για τα επόμενα χρόνια.
Μία μεγάλης σημασίας τροποποίηση στους κανονισμούς, είναι η απαγόρευση του ανεφοδιασμού σε καύσιμα κατά τη διάρκεια των πιτ στοπ. Δηλαδή στα προγραμματισμένα πιτ στοπ θα γίνεται μόνο αλλαγή ελαστικών. Αυτή η τροποίηση υπόσχεται να φέρει ακόμα περισσότερο θέαμα, με προσπεράσεις μέσα στην πίστα, αφού πια δε θα παίζει ρόλο η στρατηγική των ανεφοδιασμών.
Τέλος, στο αγωνιστικό πρόγραμμα υπάρχει μία νέα προσθήκη, αυτή της πίστας Yeongam που βρίσκεται στη Ν.Κορέα, ενώ αποφασίστηκε φέτος να ισχύσει νέο σύστημα βαθμολόγησης. Αυτό προβλέπει να παίρνουν περισσότεροι οδηγοί βαθμούς, λόγω της ύπαρξης πολλών ομάδων και έχει ως εξής:
1. 25
2. 20
3. 15
4. 10
5. 8
6. 6
7. 5
8. 3
9. 2
10. 1
Μάλιστα, υπάρχει πιθανότητα να απονέμονται βαθμοί για την κατάκτηση της Pole Position και όταν ο οδηγός σημειώνει τον ταχύτερο γύρο κατά τη διάρκεια του αγώνα, αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί.

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι...

"Τρέχω σαν τον Hamilton"

Μέχρι πριν 16 χρόνια δεν είχε τρέξει κανένας μαύρος οδηγός στη Formula 1.  Πριν ακριβώς από 16 χρόνια ο Michael Schumacher κατέκτησε το 7ο (έβδομο) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μια χρονιά νωρίτερα (το 2003) κατέρριψε το στοιχειωμένο ρεκόρ του Juan Manuel Fangio, ο οποίος είχε κατακτήσει τον 5ο τίτλο το 1957. Χρειάστηκαν σχεδόν 50 χρόνια για να φτάσει ένας οδηγός να έχει περισσότερα πρωταθλήματα από τον Fangio.  Ο Schumacher αποσύρθηκε από τη Formula 1 στο τέλος του 2006 και έμεινε εκτός δράσης για 3 χρόνια, ενώ επέστρεψε για την περίοδο 2010-12 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο γερμανός τα είχε κατακτήσει όλα, αλλά επανήλθε για χάρη της Mercedes. Σε εκείνο το σημείο κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα ρεκόρ του θα καταρίπτονταν, αν και ο ίδιος είχε δηλώσει ότι κάποτε θα γίνει και αυτό. Το 2007 έκανε το ντεμπούτο του στη F1 ο πρώτος μαύρος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος. Ο Lewis Hamilton έχοντας ένα πολύ καλό μονοθέσιο πρωταγωνίστησε από την πρώτη χρονιά εμ...

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer...