Μετά από μία τόσο ανατρεπτική χρονιά, κατά την οποία στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών κυριάρχησε μία πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα, κανείς δεν μπορεί να κάνει προβλέψη για το τι θα συμβεί τη νέα σεζόν. Εμείς θα αρκεστούμε στο να καταγράψουμε τις μετατροπές που θα επέλθουν φέτος στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Μία από τις κυριότερες αλλαγές, είναι η θέσπιση του "budget cap", που επιτρέπει σε νέες ομάδες να συμμετάσχουν με χαμηλό προϋπολογισμό και οι οποίες είναι (με αλφαβητική σειρά):
Σημειωτέον, η ομάδα Lotus δεν αποτελεί συνέχεια της θρυλικής ομάδας, αλλά μία νέα προσπάθεια να επιστρέψει η ονομασία αυτή στη F1 με άλλους ιδιοκτήτες. Αλλά, οι αλλαγές δεν περιορίζονται εδώ, αφού η Toyota δεν σκοπεύει να βρεθεί φέτος στις πίστες, λόγω της οικονομικής κρίσης. Την Ιαπωνική ομάδα ακολούθησε και η BMW, μόνο που σε αυτή την περίπτωση, θα παραμείνει η συμμετοχή με ονομασία "BMW Sauber" για να μη χαθούν τα χρήματα από τα τηλεοπτικά διακαιώματα και υπό την καθοδήγηση του Peter Sauber. Επίσης, η περσινή πρωταθλήτρια, Brawn GP, εξαγοράστηκε από την Mercedes και μετονομάστηκε σε "Mercedes Grand Prix", το οποίο σημαίνει ότι η γερμανική εταιρεία δε θα είναι πια μέτοχος της McLaren, παρ'όλα αυτά θα εξακολουθήσει να την προμηθεύει με κινητήρες για τα επόμενα χρόνια.
Μία μεγάλης σημασίας τροποποίηση στους κανονισμούς, είναι η απαγόρευση του ανεφοδιασμού σε καύσιμα κατά τη διάρκεια των πιτ στοπ. Δηλαδή στα προγραμματισμένα πιτ στοπ θα γίνεται μόνο αλλαγή ελαστικών. Αυτή η τροποίηση υπόσχεται να φέρει ακόμα περισσότερο θέαμα, με προσπεράσεις μέσα στην πίστα, αφού πια δε θα παίζει ρόλο η στρατηγική των ανεφοδιασμών.
Τέλος, στο αγωνιστικό πρόγραμμα υπάρχει μία νέα προσθήκη, αυτή της πίστας Yeongam που βρίσκεται στη Ν.Κορέα, ενώ αποφασίστηκε φέτος να ισχύσει νέο σύστημα βαθμολόγησης. Αυτό προβλέπει να παίρνουν περισσότεροι οδηγοί βαθμούς, λόγω της ύπαρξης πολλών ομάδων και έχει ως εξής:
1. 25
2. 20
3. 15
4. 10
5. 8
6. 6
7. 5
8. 3
9. 2
10. 1
Μάλιστα, υπάρχει πιθανότητα να απονέμονται βαθμοί για την κατάκτηση της Pole Position και όταν ο οδηγός σημειώνει τον ταχύτερο γύρο κατά τη διάρκεια του αγώνα, αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί.
Μία από τις κυριότερες αλλαγές, είναι η θέσπιση του "budget cap", που επιτρέπει σε νέες ομάδες να συμμετάσχουν με χαμηλό προϋπολογισμό και οι οποίες είναι (με αλφαβητική σειρά):
- Campos Meta
- Team Lotus
- US F1
- Virgin Racing
Σημειωτέον, η ομάδα Lotus δεν αποτελεί συνέχεια της θρυλικής ομάδας, αλλά μία νέα προσπάθεια να επιστρέψει η ονομασία αυτή στη F1 με άλλους ιδιοκτήτες. Αλλά, οι αλλαγές δεν περιορίζονται εδώ, αφού η Toyota δεν σκοπεύει να βρεθεί φέτος στις πίστες, λόγω της οικονομικής κρίσης. Την Ιαπωνική ομάδα ακολούθησε και η BMW, μόνο που σε αυτή την περίπτωση, θα παραμείνει η συμμετοχή με ονομασία "BMW Sauber" για να μη χαθούν τα χρήματα από τα τηλεοπτικά διακαιώματα και υπό την καθοδήγηση του Peter Sauber. Επίσης, η περσινή πρωταθλήτρια, Brawn GP, εξαγοράστηκε από την Mercedes και μετονομάστηκε σε "Mercedes Grand Prix", το οποίο σημαίνει ότι η γερμανική εταιρεία δε θα είναι πια μέτοχος της McLaren, παρ'όλα αυτά θα εξακολουθήσει να την προμηθεύει με κινητήρες για τα επόμενα χρόνια.
Μία μεγάλης σημασίας τροποποίηση στους κανονισμούς, είναι η απαγόρευση του ανεφοδιασμού σε καύσιμα κατά τη διάρκεια των πιτ στοπ. Δηλαδή στα προγραμματισμένα πιτ στοπ θα γίνεται μόνο αλλαγή ελαστικών. Αυτή η τροποίηση υπόσχεται να φέρει ακόμα περισσότερο θέαμα, με προσπεράσεις μέσα στην πίστα, αφού πια δε θα παίζει ρόλο η στρατηγική των ανεφοδιασμών.
Τέλος, στο αγωνιστικό πρόγραμμα υπάρχει μία νέα προσθήκη, αυτή της πίστας Yeongam που βρίσκεται στη Ν.Κορέα, ενώ αποφασίστηκε φέτος να ισχύσει νέο σύστημα βαθμολόγησης. Αυτό προβλέπει να παίρνουν περισσότεροι οδηγοί βαθμούς, λόγω της ύπαρξης πολλών ομάδων και έχει ως εξής:
1. 25
2. 20
3. 15
4. 10
5. 8
6. 6
7. 5
8. 3
9. 2
10. 1
Μάλιστα, υπάρχει πιθανότητα να απονέμονται βαθμοί για την κατάκτηση της Pole Position και όταν ο οδηγός σημειώνει τον ταχύτερο γύρο κατά τη διάρκεια του αγώνα, αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί.
Comments