Skip to main content

Κίνα

Δραματική εξέλιξη στο πρωτάθλημα οδηγών, με τον Raikkonen να κατακτά μία βαρυσήμαντη νίκη και να μπαίνει για τα καλά στο παιχνίδι της διεκδίκησης του τίτλου.

Ο αγώνας διεξήχθηκε για μία ακόμη φορά σε βροχερές συνθήκες. Αλλά η κατάσταση δεν ήταν τόσο δύσκολη όπως στην Ιαπωνία, οπότε η εκκίνηση δόθηκε κανονικά, με τον Hamilton που ξεκίνησε πρώτος να μην απειλείται από τον δεύτερο Raikkonen. Ο Alonso όμως ξεκινώντας 4ος, έκανε καλύτερη εκκίνηση από τον 3ο Massa και στην πρώτη ατελείωτη δεξιά στροφή βρέθηκε δίπλα στον βραζιλιάνο και από την εξωτερική. Ο ισπανός κράτησε τη γραμμή και όταν έφτασαν στην ακόλουθη αριστερή είχε το πλεονέκτημα και όντας από την εσωτερική ολοκλήρωσε το προσπέρασμα. Αλλά ο Massa δεν το έβαλε κάτω και στην επόμενη δεξιά στροφή, απάντησε στον αντίπαλό του, προσπερνώντας τον στα φρένα.

Ο αγώνας κυλούσε με πολλές ανακατατάξεις στις πιο πίσω θέσεις και τους Kubica, Vettel και Rosberg να προσπερνούν τους Webber, Kovalainen και Button αντίστοιχα. Στον 14ο γύρο μπήκε ο πρωτοπόρος Hamilton για το πρώτο πιτ στοπ, στο οποίο έβαλε μόνο καύσιμα και συνέχισε με τα ίδια “ενδιάμεσα” λάστιχα, που ήταν αρκετά φαγωμένα. Μετά τον 16ο γύρο, μπήκαν διαδοχικά οι Massa, Alonso και Raikkonen, ακολουθώντας το παράδειγμα του βρετανού, όσον αφορά τα λάστιχα.

Ο Schumacher που ήταν σε καλή φόρμα σήμερα, έχοντας χάσει πολλές θέσεις ενώ ξεκινούσε 6ος, προσπαθούσε να ανέβει στην κατάταξη. Έτσι, αφού προσπέρασε τους Kovalainen και Webber, στον 22ο γύρο στην προσπάθειά του να περάσει και τον Liuzzi, οι δυο τους είχαν μία επαφή, πράγμα που έριξε πάλι πίσω τον γερμανό, μέχρι που εγκατέλειψε.

Στον 23ο γύρο, ο Wurz σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα έχοντας βάλει προηγουμένως τα σλικ ελαστικά. Αυτό σηματοδοτούσε ότι η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά ώστε να χρησιμοποιηθεί αυτός ο τύπος ελαστικών, πράγμα που είχαν κάνει και άλλοι οδηγοί(Kubica και Webber). Έτσι, στο 26ο πέρασμα ο Alonso προσπέρασε και πάλι τον Massa και ο βραζιλιάνος μπήκε κατ’ευθείαν για ανεφοδιασμό και αλλαγή σε σλικ.

Η περίοδος που ακολούθησε το πιτ στοπ του Massa ήταν η πιο σημαντική του αγώνα. Ο Hamilton, έχοντας φθείρει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα ενδιάμεσα, έχανε συνεχώς χρόνο, με αποτέλεσμα ο Raikkonen να εκμηδενίσει τη διαφορά από τα 7 δεύτερα που ήταν και να προσπεράσει τον βρετανό στον 28ο γύρο. Αντί ο πρωτοπόρος στη βαθμολογία να σπεύσει στα πιτ, έμεινε για άλλους 3 γύρους στην πίστα κάτι που γέννησε πολλά ερωτηματικά. Στον 31ο γύρο, όταν ήρθε η ώρα να μπει για το δεύτερο ανεφοδιασμό έγινε κάτι απίστευτο: στη στενή στροφή που υπάρχει μέσα στα πιτ, ο ρούκι γλύστρισε και βρέθηκε στην αμμοπαγίδα. Ενώ αρχικά κυλούσε το μονοθέσιό του, τελικά κόλλησε με τον Hamilton να ζητά να τον σπρώξουν, αφού δεν είχε σβήσει ο κινητήρας. Μετά από κάποιες αποτυχημένες προσπάθειες των κινέζων εποπτών ο Hamilton, απογοητευμένος βγήκε από το κόκπιτ, έχοντας χάσει μία τεράστια ευκαιρία να κατακτήσει από τώρα τον τίτλο.

Στον αμέσως επόμενο γύρο, μπήκαν στα πιτ οι Raikkonen και Alonso, βάζοντας και οι δύο σλικ. Ο ισπανός φάνηκε να είναι πιο γρήγορος από τον φινλανδό, αλλά η διαφορά των 8 δευτερολέπτων (16 γύρους πριν το τέλος) ήταν δύσκολο να καλυφθεί και προτίμησε να φυλάξει τη θέση του. Πίσω του τερμάτισε ο Massa, ενώ την 4η θέση πήρε ο απίστευτος Vettel, κάνοντας μόνο ένα πιτ στοπ. Ακολούθησε ο Button, με την καλύτερη φετινή επίδοση της Honda και ο Liuzzi, σε ένα εξίσου πολύ καλό αποτέλεσμα για την Toro Rosso. Την οχτάδα συμπλήρωσαν οι Heidfeld και Coulthard.

Θέση

Οδηγός

Πόντοι

1

Hamilton

107

2

Alonso

103

3

Raikkonen

100

4

Massa

86

5

Heidfeld

58

6

Kubica

35

Θέση

Ομάδα

Πόντοι

1

Ferrari

186

2

BMW

94

3

Renault

51

4

Williams

28

5

Red Bull

24

6

Toyota

12

*Η McLaren έχει αποβληθεί από το πρωτάθλημα κατασκευαστών

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι...

"Τρέχω σαν τον Hamilton"

Μέχρι πριν 16 χρόνια δεν είχε τρέξει κανένας μαύρος οδηγός στη Formula 1.  Πριν ακριβώς από 16 χρόνια ο Michael Schumacher κατέκτησε το 7ο (έβδομο) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μια χρονιά νωρίτερα (το 2003) κατέρριψε το στοιχειωμένο ρεκόρ του Juan Manuel Fangio, ο οποίος είχε κατακτήσει τον 5ο τίτλο το 1957. Χρειάστηκαν σχεδόν 50 χρόνια για να φτάσει ένας οδηγός να έχει περισσότερα πρωταθλήματα από τον Fangio.  Ο Schumacher αποσύρθηκε από τη Formula 1 στο τέλος του 2006 και έμεινε εκτός δράσης για 3 χρόνια, ενώ επέστρεψε για την περίοδο 2010-12 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο γερμανός τα είχε κατακτήσει όλα, αλλά επανήλθε για χάρη της Mercedes. Σε εκείνο το σημείο κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα ρεκόρ του θα καταρίπτονταν, αν και ο ίδιος είχε δηλώσει ότι κάποτε θα γίνει και αυτό. Το 2007 έκανε το ντεμπούτο του στη F1 ο πρώτος μαύρος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος. Ο Lewis Hamilton έχοντας ένα πολύ καλό μονοθέσιο πρωταγωνίστησε από την πρώτη χρονιά εμ...

Racing Point F1 2019 CAR Launch

Force  India last year went bankrupt and it was bought by a consortium led by Lawrence Stroll, last summer. Lawrence is the father of Lance Stroll who will be driving for the team, which will be called Racing Point from now on. The other car of the team will be driven by Sergio Perez.