Skip to main content

Ιαπωνία

Ο νέος πρωταθλητής είναι εδώ! Μέσα από απίστευτα δύσκολες συνθήκες, ο Hamilton πήρε μία πανάξια νίκη και είναι πια αγκαλιά με τον τίτλο, αφού ο έτερος διεκδικητής δεν τερμάτισε.

Όλες οι μετεωρολογικές προβλέψεις έκαναν λόγο για δυνατές βροχές το τριήμερο του αγώνα στην καινούρια πίστα του Fuji. Όπως και έγινε. Στη τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών, η χαμηλή ορατότητα και η βροχή δεν επέτρεψαν στους αγωνοδίκες να ανάψουν το πράσινο φως παρά μόνο για 4 λεπτά. Οι κατατακτήριες δοκιμές διεξήχθησαν υπό βροχή με τους 5 πρώτους οδηγούς τους πρωταθλήματος να κατακτούν τις αντίστοιχες θέσεις στο grid.

Για λόγους ασφάλειας, αποφαστίστηκε η εκκίνηση να δοθεί πίσω από τον αλυτάρχη. Αλλά αυτό δεν σήμαινει ότι δεν υπήρχε δράση, αφού οι δύο οδηγοί της Ferrari, έχοντας προβλήματα με τα ελαστικά και αφού έκαναν από ένα τετακέ ο καθένας, αναγκάστηκαν να μπουν στα πιτ δύο φορές έκαστος στους 15 πρώτους γύρους (υπό καθεστώς αλυτάρχη πάντα).

Ο αλυτάρχης αποχώρησε από την πίστα στον 18ο γύρο και αμέσως έγιναν τα πρώτα συμβάντα, με τον Wurz να χάνει τον έλεγχο, να χτυπάει τον Massa και να εγκαταλείπει (ο βραζιλιάνος συνέχισε κανονικά) και τον Button να χτυπάει τον Heidfeld και να αναγκάζονται και οι δύο να μπουν στα πιτ για αλλαγή αεροτομών. Οφελημένος από αυτά βγήκε ο Vettel, που βρέθηκε στην 3η θέση, έχοντας ξεκινήσει 6ος. Επίσης στα πιτ μπήκε και ο Sato για αλλαγή μπροστινής πτέρυγας, αλλά εκεί υπήρξε και ένα πρόβλημα με τη μάνικα ανεφοδιασμού, με αποτέλεσμα να ανάψει μικρή φωτιά στο κάλυμμα του κινητήρα, η οποία έσβησε καθώς ο ιάπωνας απομακρυνόταν από το γκαράζ.

Στον 27ο γύρο μπήκε για ανεφοδιασμό ο Alonso και ένα γύρο μετά και ο Hamilton. Η διάρκεια και των δύο ανεφοδιασμών υποδήλωνε ότι δε θα ξαναέμπαιναν άλλη φορά στα πιτ. Λίγους γύρους μετά, ο Kubica έπεσε πάνω στον Hamilton, με αποτέλεσμα να κάνουν και οι δύο τετακέ, χωρίς να πάθουν καμία ζημιά. Για αυτό το περιστατικό ο πολωνός πήρε ποινή διέλευσης από τα πιτ. Ο Alonso, που δέχτηκε και το προσπέρασμα του Heidfeld, είδε και αυτός να τον εμβολίζει μία Toro Rosso, αλλά σε αυτήν την περίπτωση έσπασαν κάποια αεροδυναμικά βοηθήματα μπροστά από τον πίσω δεξί τροχό της McLaren.

Στον 40ο γύρο μπήκε για τελευταία φορά στα πιτ ο Raikkonen, ενώ σε εκείνους τους γύρους μπήκαν και οι δυο Renault για τον μοναδικό τους ανεφοδιασμό. Μετά την ολοκλήρωση του ανεφοδιασμού για όλους, ο Hamilton είχε ανέβει πάλι στην πρώτη θέση. Δύο γύρους μετά, ο Alonso ενώ προσπαθούσε να καλύψει το έδαφος από τον ομόσταυλό του, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και μάλλον και τις ελπίδες του για το πρωτάθλημα. Η σύγκρουση της McLaren με τον τοίχο άφησε πολλά θραύσματα στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα να μπει στην πίστα ο αλυτάρχης. Σε αυτό το πάγωμα του αγώνα, ο Vettel με Toro Rosso, που ήταν 3ος έπεσε πάνω στον 2ο Webber της μητρικής Red Bull.

Η εγκατάλειψη των δύο “κόκκινων ταύρων” ευνόησε τον Raikkonen, που ήταν πια 5ος. 13 γύρους πριν το τέλος, ο Massa μπήκε για 4 φορά στα πιτ (είχε εκτίσει και μία ποινή) και από την 3η θέση έπεσε 9ος. Δύο γύρους μετά ο Raikkonen προσπέρασε τον Coulthard και ανέβηκε 3ος, έχοντας μπροστά του τον συμπατριώτη του με την Renault, Kovalainen. Ο οδηγός της Ferrari, ενώ ήταν λίγο πιο γρήγορος από τον προπορευόμενό του, οι συνθήκες δεν του επέτρεπαν να προσπεράσει. Δύο φορές, ενώ είχε φτάσει τη διαφορά κάτω από 1,5 δευτερόλεπτο, έκανε βόλτα εκτός πίστας χάνοντας χρόνο. O Kovalainen δείχνοντας τεράστια ψυχραιμία κατάφερε να κρατήσει πίσω τον Raikkonen και να πάρει τη δεύτερη θέση, που αποτελεί το πρώτο βάθρο για τον νεαρό και το πρώτο βάθρο για τη Renault φέτος.

Στη πρώτη θέση τίποτα δεν εμπόδιζε τον Hamilton να συμπληρώσει αλάνθαστα τους τελευταίους γύρους και να πάρει μία σημαντικότατη νίκη. 4ος τερμάτισε ο Coulthard και αμέσως μετά ο Fisichella, που έκαναν “αθόρυβους” αγώνες. 6ος τερμάτισε ο Massa μετά από αρκετά αλληλοσπρωξίματα με τον Kubica στις τελευταίες στροφές πριν πέσει η καρό σημαία. Την οχτάδα συμπλήρωσε ο Liuzzi, αλλά μετά τον αγώνα του επιβλήθηκε ποινή 25 δευτερολέπτων (στό συνολικό χρόνο που χρειάστηκε για να τερματίσει τον αγώνα) εξ αιτίας ενός προσπεράσματος επί του Sutil με καθεστώς κίτρινης σημαίας, με αποτέλεσμα τη θέση του να πάρει ο οδηγός της Spyker.

Θέση

Οδηγός

Πόντοι

1

Hamilton

107

2

Alonso

95

3

Raikkonen

90

4

Massa

80

5

Heidfeld

56

6

Kubica

35

Θέση

Ομάδα

Πόντοι

1

Ferrari

170

2

BMW

92

3

Renault

51

4

Williams

28

5

Red Bull

23

6

Toyota

12

*Η McLaren έχει αποβληθεί από το πρωτάθλημα κατασκευαστών

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι...

"Τρέχω σαν τον Hamilton"

Μέχρι πριν 16 χρόνια δεν είχε τρέξει κανένας μαύρος οδηγός στη Formula 1.  Πριν ακριβώς από 16 χρόνια ο Michael Schumacher κατέκτησε το 7ο (έβδομο) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μια χρονιά νωρίτερα (το 2003) κατέρριψε το στοιχειωμένο ρεκόρ του Juan Manuel Fangio, ο οποίος είχε κατακτήσει τον 5ο τίτλο το 1957. Χρειάστηκαν σχεδόν 50 χρόνια για να φτάσει ένας οδηγός να έχει περισσότερα πρωταθλήματα από τον Fangio.  Ο Schumacher αποσύρθηκε από τη Formula 1 στο τέλος του 2006 και έμεινε εκτός δράσης για 3 χρόνια, ενώ επέστρεψε για την περίοδο 2010-12 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο γερμανός τα είχε κατακτήσει όλα, αλλά επανήλθε για χάρη της Mercedes. Σε εκείνο το σημείο κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα ρεκόρ του θα καταρίπτονταν, αν και ο ίδιος είχε δηλώσει ότι κάποτε θα γίνει και αυτό. Το 2007 έκανε το ντεμπούτο του στη F1 ο πρώτος μαύρος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος. Ο Lewis Hamilton έχοντας ένα πολύ καλό μονοθέσιο πρωταγωνίστησε από την πρώτη χρονιά εμ...

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer...