GP Βραζιλίας
Μετά τον Fangio και τον Schumacher, ο Vettel έγινε ο τρίτος που κατακτά 3 τίτλους στη σειρά(και συνάμα ο νεαρότερος)!
Απολαυστικός ο τελευταίος αγώνας, επιφύλασσε αρκετή αγωνία μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Η βροχή έκανε πιο δραματική την κατάσταση για τους διεκδικητές του τίτλου, αλλά ας πάρουμε τα πράματα από την αρχή. Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Alonso έκανε για μία ακόμα φορά πολύ καλή εκκίνηση, και βρέθηκε στις μπροστινές θέσεις, ενώ ο Vettel είχε το ακριβώς ανάποδο, χάνοντας θέσεις. Το χειρότερο ήρθε για τον γερμανό μερικές στροφές πιο μετά, όταν ο Senna τον κοπάνησε στο πλαϊνό μέρος του μονοθέσιού του, αναγκάζοντάς τον να κάνει τετακέ και να βρεθεί τελευταίος.
Ο οδηγός της Red Bull πληροφορήθηκε από τους μηχανικούς του ότι η ζημιά δεν μπορούσε να διορθωθεί (αν και δεν χρειάστηκε τελικά), αφού δεν είχε σπάσει η αεροτομή. Έτσι έμεινε στην πίστα ξεκινώντας την αντεπίθεση ώστε να βρεθεί μπροστά, ενώ ο Alonso δεν ήταν σε θέση βάθρου, πράγμα που έδινε τον τίτλο στον γερμανό. Ο ισπανός ήταν αδύνατο να πλησιάσει τον ρυθμό που είχαν οι δύο οδηγοί της McLaren (που μάχονταν στα ίσα στις θέσεις 1 και 2), αλλά και του εκπληκτικού Hulkenberg με τη Force India. Μάλιστα, ενώ όλοι άρχισαν να βάζουν ενδιάμεσα, Button και Hulkenberg έμειναν με τα σλικ, κάτι που τους βγήκε σωστό, αφού ο ρυθμός ήταν εφάμιλλος με τους υπόλοιπους.
Και ενώ η πίστα γέμιζε διαρκώς με συντρίμμια από τις πολλές επαφές των οδηγών, τελικά βγήκε ο αλυτάρχης για να γίνει ο απαραίτητος καθαρισμός και έτσι οι αποστάσεις εκμηδενίστηκαν. Όταν το pace car έφυγε, ο Button δέχθηκε προσπέραση από Hulkenberg και Hamilton, τη στιγμή που ο Alonso ήταν μακριά από το πόντιουμ και ο Vettel στους βαθμούς. Όμως, όταν ο Hulkenberg, που για ένα διάστημα βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα, προσπάθησε στην πρώτη στροφή να πάρει την πρωτοπορία από τον Hamilton, γλίστρησε και έπεσε πάνω του. Ο βρετανός, δεν μπόρεσε να συνεχίσει, αφού είχε καταστραφεί η ανάρτηση και ο γερμανός έχασε χρόνο (ενώ δέχτηκε και ποινή), με αποτέλεσμα την πρώτη θέση να έχει ο Button με δεύτερο τον Alonso που στο μεταξύ τον είχε αφήσει ο Massa να περάσει.
Με τον Alonso 2o και τον Vettel 7ο, το πρωτάθλημα ήταν πάλι στη μεριά του γερμανού, αφού ο ισπανός με αυτή τη θέση θα ήθελε τον αντίπαλό του 8ο και κάτω. Τελικά ο νεαρός πρωταθλητής προσπέρασε το μεγάλο του ίνδαλμα, τον Schumacher και με την 6η θέση όλα εξαρτιόνταν από τον ίδιο (και την ομάδα του). Δηλαδή ακόμα και στο σενάριο που ο Button θα εγκατέλειπε, ο Alonso θα ήταν πρώτος και ο Vettel 5ος. Αλλά τότε, το λογικό θα ήταν η Red Bull να έδινε εντολή στον Webber (που ήταν πιο μπροστά από τον Vettel) να κάνει στην άκρη, ώστε ο Vettel να πάρει την 4η θέση που θα του έδινε τον τίτλο! Τίποτα, όμως, από αυτά δεν συνέβη και ο αγώνας ουσιαστικά τελείωσε ένα γύρο νωρίτερα, αφού η σύγκρουση του di Resta επέβαλε την έξοδο του αλυτάρχη.
Κατάταξη αγώνα
Θέση | Οδηγός | Ομάδα |
---|---|---|
1 | Button | McLaren |
2 | Alonso | Ferrari |
3 | Massa | Ferrari |
4 | Webber | Red Bull |
5 | Hulkenberg | Force India |
6 | Vettel | Red Bull |
7 | Schumacher | Mercedes |
8 | Vergne | Toro Rosso |
9 | Kobayashi | Sauber |
10 | Raikkonen | Lotus |
Απίστευτα σπαταλημένη χρονιά για τη McLaren, που πήρε 7 νίκες (όσες και η Red Bull), αλλά τερμάτισε 3η, πίσω και από τη Ferrari(που πήρε μόλις 3 νίκες)!!!
Βαθμολογίες μετά το τέλος του αγώνα
Πρωτάθλημα Οδηγών
Θέση | Οδηγός | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Vettel | 281 |
2 | Alonso | 278 |
3 | Raikkonen | 207 |
4 | Hamilton | 190 |
5 | Button | 188 |
6 | Webber | 179 |
7 | Massa | 122 |
8 | Grosjean | 96 |
9 | Rosberg | 93 |
10 | Perez | 66 |
11 | Hulkenberg | 63 |
12 | Kobayashi | 60 |
13 | Schumacher | 49 |
14 | di Resta | 46 |
15 | Maldonado | 45 |
16 | Senna | 31 |
17 | Vergne | 16 |
18 | Ricciardo | 10 |
19 | Kovalainen | 0 |
20 | Petrov | 0 |
21 | de la Rosa | 0 |
22 | Karthikeyan | 0 |
23 | Glock | 0 |
24 | Pic | 0 |
Πρωτάθλημα Κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Red Bull | 460 |
2 | Ferrari | 400 |
3 | McLaren | 378 |
4 | Lotus | 303 |
5 | Mercedes | 142 |
6 | Sauber | 126 |
7 | Force India | 109 |
8 | Williams | 76 |
9 | Toro Rosso | 26 |
10 | Caterham | 0 |
11 | HRT | 0 |
12 | Marussia | 0 |
Βαθμολογία κινητήρων
Θέση | Εταιρεία | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Renault | 839 |
2 | Mercedes | 629 |
3 | Ferrari | 552 |
4 | Cosworth | 0 |
Comments