Skip to main content

Αγγλία

Ακόμα μία μεγάλη νίκη από τον Raikkonen, όμως μηδενικές οι απώλειες για την McLaren λόγω της ατυχίας του Massa.

Αυτό το GP σημαδεύτηκε από τις μάχες ανάμεσα στους 4 κορυφαίους οδηγούς κατά την τρίτη περίοδο των επίσημων δοκιμαστικών. Νικητής της pole βγήκε ο ντόπιος ήρωας Hamilton, που εκμεταλλεύτηκε το λάθος που έκανε ο Raikkonen στη τελευταία στροφή της τελευταίας προσπάθειάς του, μένοντας 2ος. Ενώ πίσω από αυτούς τους δύο ήταν οι έτεροι οδηγοί των ομάδων, Alonso και Massa που ήταν βαρύτεροι από καύσιμα.

Στον αγώνα, λόγω κάποιου προβλήματος ο Massa (του έσβησε ο κινητήρας) αναγκάστηκε να ακυρώσει την εκκίνηση και έτσι να ξεκινήσει τελευταίος, από τα πιτ. Όταν έγινε κανονικά η εκκίνηση, ο Raikkonen είχε καλύτερη αντίδραση από τον Hamilton, αλλά ο βρετανός έκοψε τον φινλανδό αφήνοντάς τον δεύτερο.

Οι διαφορές των τριών πρώτων ήταν της τάξης των μερικών δευτερολέπτων μέχρι να κάνουν τους πρώτους ανεφοδιασμούς. Την ίδια ώρα ο Massa με απανωτές προσπεράσεις κέρδιζε πάρα πολλές θέσεις φτάνοντας στη μέση της κατάταξης σε λίγους γύρους. Πρώτος για πιτ μπήκε ο Hamilton, ο οποίος έκανε και ένα λάθος, αφού πήγε να ξεκινήσει πριν να του δώσει το σήμα ο lollypop-man (όπως έκανε στον προηγούμενο αγώνα ο Albers), αλλά σταμάτησε αμέσως, οι μηχανικοί έβγαλαν εντελώς τη μάνικα και τελικά έχασε μόνο λίγα δευτερόλεπτα. Ένα γύρο μετά μπήκε ο Raikkonen και άλλους τρεις γύρους αργότερα μπήκε και ο Alonso, πιθανώς λίγο νωρίτερα από ότι ήταν προγραμματισμένο. Ο ισπανός έκανε ένα πολύ πιο γρήγορο πιτ στοπ από τον φινλανδό και κατάφερε να βγει μπροστά του, με διαφορά που ξεκίνησε από τα 2,5 δευτερόλεπτα και έφτασε μέχρι και τα 4. Σε αυτό το κομμάτι του αγώνα ο Hamilton έχανε πάρα πολύ χρόνο στο γύρο (2”) με αποτέλεσμα να χάσει κάθε ελπίδα για τη νίκη.

Για τους δεύτερους ανεφοδιασμούς πρώτος μπήκε ο Alonso, 22 γύρους πριν το τέλος και ένα γύρο μετά από αυτόν και ο ομόσταυλός του. Η διαφορά του ισπανού μετά τον ανεφοδιασμό και λόγω των ντουμπλαρισμάτων είχε φτάσει στα 24 δυτερόλεπτα(όσο όλος ο χρόνος που χάνεται για την είσοδο και την έξοδο από τα πιτ), αλλά πιο αργούς οδηγούς συναντούσε και ο Raikkonen. Όταν όμως και οι δύο διεκδικητές της νίκης βρήκαν “καθαρή” πίστα μπροστά τους, ο Iceman άρχισε να ανοίγει τη διαφορά με αποτέλεσμα, όταν μετά από 5 γύρους ήρθε η στιγμή να ανεφοδιαστεί, να έχει αρκετό χρόνο ώστε να κρατήσει την πρωτοπορεία. Έτσι και έγινε, αποδεικνύοντας ότι η Ferrari ήταν για δεύτερο συνεχόμενο τρίημερο γρηγορότερη από τη McLaren, αλλά αυτό δεν μεταφράστηκε και σε μείωση της διαφοράς των δύο ομάδων στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, όπως έγινε στη Γαλλία.

Εκπληκτική ήταν η προσπάθεια του Massa να ανέβει, περνώντας όποιον έβρισκε μπροστά του εκτός από τον αλάνθαστο Πολωνό. Ο Kubica τερμάτισε και πάλι 4ος, στην “αγαπημένη” θέση των οδηγών της BMW, δείχνοντας πόσο σταθερή πορεία έχει η ομάδα. Έκτος ήταν ο Heidfeld και την οχτάδα συμπλήρωσαν οι Kovalainen και Fisichella. Καταστροφικός ο αγώνας για την Toyota, που αν και είδε τους δύο οδηγούς της να κατατάσονται στις θέσεις 6 και 10, κανένας δεν τερμάτισε.

Αποδοκιμαστέα ήταν η κίνηση του Wurz, να προσπαθήσει να προσπεράσει τον προπορευόμενο Speed, όταν ο αμερικανός έκοψε για να αφήσει να περάσει ο Alonso που ήταν ένα γύρο μπροστά. Μάλιστα ο αυστριακός χώθηκε με τέτοιο τρόπο στο εσωτερικό της στροφής Club, που οι τροχοί των δύο χτύπησαν με τον Speed να είναι άτυχος, αφού η μπροστινή του αριστερή ανάρτηση έσπασε. Καθόλου fair play εκεί από τον Wurz...


Θέση

Οδηγός

Πόντοι

1

Hamilton

70

2

Alonso

58

3

Raikkonen

52

4

Massa

51

5

Heidfeld

33

6

Kubica

22

Θέση

Ομάδα

Πόντοι

1

McLaren

128

2

Ferrari

103

3

BMW

56

4

Renault

31

5

Williams

13

6

Toyota

9

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer

"Τρέχω σαν τον Hamilton"

Μέχρι πριν 16 χρόνια δεν είχε τρέξει κανένας μαύρος οδηγός στη Formula 1.  Πριν ακριβώς από 16 χρόνια ο Michael Schumacher κατέκτησε το 7ο (έβδομο) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μια χρονιά νωρίτερα (το 2003) κατέρριψε το στοιχειωμένο ρεκόρ του Juan Manuel Fangio, ο οποίος είχε κατακτήσει τον 5ο τίτλο το 1957. Χρειάστηκαν σχεδόν 50 χρόνια για να φτάσει ένας οδηγός να έχει περισσότερα πρωταθλήματα από τον Fangio.  Ο Schumacher αποσύρθηκε από τη Formula 1 στο τέλος του 2006 και έμεινε εκτός δράσης για 3 χρόνια, ενώ επέστρεψε για την περίοδο 2010-12 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο γερμανός τα είχε κατακτήσει όλα, αλλά επανήλθε για χάρη της Mercedes. Σε εκείνο το σημείο κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα ρεκόρ του θα καταρίπτονταν, αν και ο ίδιος είχε δηλώσει ότι κάποτε θα γίνει και αυτό. Το 2007 έκανε το ντεμπούτο του στη F1 ο πρώτος μαύρος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος. Ο Lewis Hamilton έχοντας ένα πολύ καλό μονοθέσιο πρωταγωνίστησε από την πρώτη χρονιά εμπλοκής στ