Skip to main content

Γερμανία

Επεισοδιακότατος ο αγώνας στο Nurburgring της Γερμανίας, με τη νίκη να καταλήγει στον άνθρωπο της βροχής, τον Alonso, 5 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.

Οι μετεωρολογικές προβλέψεις για αυτόν τον αγώνα έλεγαν ότι θα ξεκίναγε να βρέχει αμέσως μετά την εκκίνηση, κατά την οποία ο Raikkonen έφυγε πολύ καλά από την Pole, ενώ ο πρωταθλητής που ξεκίνησε πίσω του, στη πρώτη στροφή δέχτηκε το προσπέρασμα από τον Massa.

Στις πρώτες στροφές υπήρξε έντονη μάχη ανάμεσα στους δύο πιλότους της BMW, οι οποίοι με υπαιτιότητα του Heidfeld, έκαναν τετακέ και βρέθηκαν εκτός πίστας. Αυτό εκμεταλλεύτηκε ο Hamilton για να βρεθεί τέταρτος από τη δέκατη θέση που ξεκίνησε. Ο Βρετανός στη τελευταία περίοδο του Qualifying, κλάταρε το εμπρός δεξί ελαστικό επειδή δεν είχε δεθεί σωστά, με αποτέλεσμα να βγεί εκτός πίστας και να χτυπήσει στον τοίχο από λάστιχα με πάνω από 200χ.α.ω. Αν και δεν είχε πάθει το παραμικρό, εκτός του ότι είχε ταρακουνηθεί για τα καλά, ο νεαρός πρωτοπόρος του πρωταθλήματος οδηγήθηκε στο νοσοκομείο για προληπτικούς ελέγχους.

Όμως η βροχή δεν άργησε να κάνει την εμφάνισή της. Στο πρώτο κι όλας γύρο η πίστα άρχισε να μετατρέπεται σε λίμνη. Ο Raikkonen αν και σκόπευε να μπει στα πιτ, βρισκόμενος στο βοηθητικό δρόμο, τελευταία στιγμή γλίστρησε και βρέθηκε ξανά στην πίστα. Πίσω, όλοι οι οδηγοί ο ένας μετά τον άλλο έμπαιναν για να “φορέσουν” τα intermediate ελαστικά. Εκτός από τον Winkelhock, που αντικαθιστά τον Albers. Η ομάδα του γερμανού ρούκι ρίσκαρε, βάζοντάς τον να ξεκινήσει με τα intermediate και έτσι σύντομα κατάφερε να περάσει τον Raikkonen και να βρεθεί πρώτος στην κατάταξη του GP!!!

Από εκεί και μετά επικράτησε ένα πανδαιμόνιο στη “πισίνα” της πρώτης στροφής. Με τη σειρά οι Button, Hamilton, Sutil, Rosberg και Liuzzi βρέθηκαν με πολλά χιλιόμετρα στην αμμοπαγίδα. Μάλιστα ο οδηγός της Toro Rosso είχε τη δική του έξοδο όταν είχε βγει στη πίστα ο αλυτάρχης, ενώ με το τετακέ σταμάτησε πάνω στον γερανό που πήγαινει να μαζέψει τα μονοθέσια. Πρώτα από όλα οι άνθρωποι της πίστας βοήθησαν τον Hamilton να ξεκολλήσει, αφού δεν του είχε σβήσει ο κινητήρας, ενώ η επαφή του με τον τοίχο ήταν ανεπαίσθητη. Έτσι, τον έβαλαν στην άσφαλτο στη σωστή φορά και κατάφερε να συνεχίσει αν και ένα γύρο πίσω.

Μετά από δύο γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφάλειας, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να διακοπεί ο αγώνας, κρίνοντας ότι οι συνθήκες ήταν πολύ επικίνδυνες. Μετά από μισή ώρα δόθηκε εκ νέου εκκίνηση, αλλά αυτή τη φορά με τον αλυτάρχη. Πριν το pace car εγκαταλείψει τη πίστα, ο Hamilton, ο οποίος σύμφωνα με τους κανονισμούς πέρασε όλους τους οδηγούς και ήταν στον ίδιο γύρο με αυτούς, μπήκε στα πιτ για να βάλει “σλικ” ελαστικά, ρισκάροντας αφού έτσι κι αλλιώς ήταν τελευταίος. Αλλά ήταν ακόμα νωρίς για μία τέτοια επιλογή όπως φάνηκε από την έξοδο που είχε .

Πιο μπροστά, ο Raikkonen προσπαθούσε να προσπεράσει τον συμπατριώτη του στη Renault, αλλά ο Kovalainen κατάφερε με εκπληκτικό τρόπο να τον κρατήσει πίσω. 7 γύρους μετά την επανεκκίνηση, η διαδρομή ήταν σε τέτοια κατάσταση που ευνοούσε τη χρήση των “σλικ”, με τον Raikkonen να μπαίνει. Ένα γύρο μετά ακολούθησαν και οι Massa, Alonso. Σε αυτή τη φάση ο Raikkonen ήταν πιο γρήγορος από τον ισπανό, αλλά δε φαινόταν διατεθημένος να προσπαθήσει να περάσει, ενώ ο ομόσταυλός τους στη Ferrari έλεγχε τη διαφορά, δείχνοντας ότι ήταν κοντά στη νίκη. Όμως η ατυχία χτύπησε και πάλι τον Iceman, ο οποίος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, ενώ ήταν τρίτος, 26 γύρους πριν το τέλος, από μηχανικό πρόβλημα και πάλι.

Και ενώ όλα κυλούσαν ομαλά, οι προβλέψεις έκαναν λόγο για νέα βροχή στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Μάλιστα, ο Kovalainen μπήκε 10 γύρους πριν το τέλος για προγραμματισμένο ανεφοδιασμό και οι μηχανικοί της ομάδας ρίσκαραν και του έβαλαν intermediate, αφού έτσι κι αλλιώς θα έπεφτε πολύ πίσω. Ο φινλανδός έχανε αρκετό χρόνο, από 8ος έπεσε 9ος αφού τον πέρασε ο teammate του, αλλά η βροχή ήρθε. Ένα γύρο μετά μπήκαν οι δύο πρωτοπόροι για αλλαγή ελαστικών και βγαίνοντας ο βραζιλιάνος είχε μία διαφορά των 5 περίπου δευτερολέπτων. Όμως ο Alonso μέσα σε λίγους γύρους κόλλησε πίσω από τον αντίπαλό του. Μετά από μερικές απότυχημένες προσπάθειες ο ισπανός χώθηκε από την εξωτερική σε μία γρήγορη αριστερή στροφή (με 4η στο κιβώτιο). Ήταν εμφανώς πιο γρήγορος, τη στιγμή που ο Massa έστριψε ακουμπώντας πάνω στον ισπανό. Ο Alonso ήταν μπροστά και για την επόμενη απανωτή δεξιά στροφή, είχε την εσωτερική. Από εκεί και μετά χάθηκε, αποδεικνύοντας ότι στο βρεγμένο δεν έχει ανταγωνιστή.

Κατά τα άλλα, τη τρίτη θέση κατέκτησε ο Webber, ξεκινώντας από την 6η και εκμεταλλευόμενος την ατυχία του Raikkonen και το λάθος του Heidfeld. Πίσω από τον αυστραλό ήταν ο Wurz, αλλά θα μπορούσε να πάρει τη τελευταία θέση του πόντιουμ, αν ήταν σε μεγαλύτερη ετοιμότητα ώστε να εκμεταλλευτεί ένα γλίστρημα που είχε στο τελευταίο γύρο ο οδηγός της Red Bull. Μετά από τον οδηγό της Williams, τερμάτισε ο βετεράνος Coulthard, βοηθώντας τη Red Bull να κάνει τον καλύτερο αγώνα, αφού έφυγε από τη Γερμανία με 10 βαθμούς. Μετά ακολούθησαν οι οδηγοί της BMW, με τον γερμανό να κάνει ακόμα ένα λάθος προς στο τέλος, χτυπώντας τον συμπατριώτη του Schumacher και αναγκάζοντάς τον να εγκαταλείψει. Την οχτάδα συμπλήρωσε ο Kovalainen, με το ρίσκο να του βγαίνει τελικά. 10ος τερμάτισε ο Hamilton, σταματώντας το σερί των τερματισμών στο βάθρο και ο οποίος σίγουρα θα θέλει να ξεχάσει αυτό τον αγώνα.


Θέση

Οδηγός

Πόντοι

1

Hamilton

70

2

Alonso

68

3

Massa

59

4

Raikkonen

52

5

Heidfeld

36

6

Kubica

24

Θέση

Ομάδα

Πόντοι

1

McLaren

138

2

Ferrari

111

3

BMW

61

4

Renault

32

5

Williams

18

6

Red Bull

16

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer

"Τρέχω σαν τον Hamilton"

Μέχρι πριν 16 χρόνια δεν είχε τρέξει κανένας μαύρος οδηγός στη Formula 1.  Πριν ακριβώς από 16 χρόνια ο Michael Schumacher κατέκτησε το 7ο (έβδομο) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μια χρονιά νωρίτερα (το 2003) κατέρριψε το στοιχειωμένο ρεκόρ του Juan Manuel Fangio, ο οποίος είχε κατακτήσει τον 5ο τίτλο το 1957. Χρειάστηκαν σχεδόν 50 χρόνια για να φτάσει ένας οδηγός να έχει περισσότερα πρωταθλήματα από τον Fangio.  Ο Schumacher αποσύρθηκε από τη Formula 1 στο τέλος του 2006 και έμεινε εκτός δράσης για 3 χρόνια, ενώ επέστρεψε για την περίοδο 2010-12 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο γερμανός τα είχε κατακτήσει όλα, αλλά επανήλθε για χάρη της Mercedes. Σε εκείνο το σημείο κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα ρεκόρ του θα καταρίπτονταν, αν και ο ίδιος είχε δηλώσει ότι κάποτε θα γίνει και αυτό. Το 2007 έκανε το ντεμπούτο του στη F1 ο πρώτος μαύρος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος. Ο Lewis Hamilton έχοντας ένα πολύ καλό μονοθέσιο πρωταγωνίστησε από την πρώτη χρονιά εμπλοκής στ