Skip to main content

Περί χορηγών και χρωμάτων

Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει σε αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ, στη Formula 1 τα μονοθέσια μίας ομάδας βάφονται πρωτίστως με τα χρώματα που θέλει ο εκάστοτε χορηγός και ύστερα με αυτά που θέλουν οι επικεφαλής της ομάδας. Αυτό έχει σαν σκοπό να γίνεται άμεσα αντιληπτή η διαφήμιση από τους θεατές. Αλλά όταν αυτό δεν είναι αρκετό, υιοθετούνται χρωματισμοί και σχήματα που τραβάνε πολύ εύκολα τα βλέμματα, αντί για μία απλή αναφορά της διαφημιζόμενης εταιρείας.
Όταν το 1999 η BAR εξαγόρασε την Tyrrell, παρουσίασε τα δύο μονοθέσια με εντελώς διαφορετικά χρώματα για το καθένα. Το ένα ήταν μπλε (555) και το άλλο ήταν άσπρο-κόκκινο (Lucky Strike). Αυτό όμως δεν ήταν αποδεκτό από τη FIA, έτσι η ομάδα έβαψε κάθε μονοθέσιο μισό μπλε και μισό άσπρο-κόκκινο, προκαλώντας ίσως μεγαλύτερη εντύπωση.
Η ομάδα του Eddie Jordan (πρώην Midland, νυν Spyker) είχε επί χρόνια σαν κύριο χρώμα το κίτρινο, αλλά με σχεδίαση που παρέπεμπε σε κάποιο ζώο. Η αρχή είχε γίνει με ένα φίδι, ακολούθησε η επιτυχημένη σφήκα και κατέληξε σε καρχαρία. Ανάλογα ήταν και τα σλόγκαν σε αντικατάσταση του χορηγού Benson & Hedges στους αγώνες όπου απαγορεύονταν οι διαφημίσεις τσιγάρων: Fisssssico (υποκοριστικό του Fisichella, με πολλά ‘s’ για τον ήχο του φιδιού), Bitten Heroes και Be on edge.
Πέρσι την παράσταση έκλεψαν οι McLaren και Toro Rosso. Η πρώτη ήταν βαμμένη με ένα έντονο ασημί(λόγω Mercedes), το οποίο γυάλιζε σαν καθρέφτης, περιορίζοντας ταυτόχρονα την έκταση που καταλάμβανε το μαύρο. Η δεύτερη, όντας θυγατρική της Red Bull, είχε ζωγραφιστό έναν τεράστιο κόκκινο ταύρο στα πλαϊνά των μονοθεσίων της.
Φέτος, τη μεγάλη έκπληξη έκανε η Honda (πρώην BAR), που παρουσίασε ένα μονοθέσιο χωρίς χορηγούς και βαμμένο με βάση μία φωτογραφία του πλανήτη μας από δορυφόρο. Ειπώθηκε από τους εκπροσώπους της ιαπωνικής εταιρείας ότι έτσι εκφράζονται οι οικολογικές τους ανησυχίες. (προφανώς μόνο με το σχέδιο, γιατί το ίδιο το μονοθέσιο, καίει πολύ περισσότερη βενζίνη από τα αυτοκίνητα παραγωγής, περίπου μισό λίτρο ανά χιλιόμετρο)
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τα κράνη των οδηγών, με χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Eddie Irvine. Όταν πήρε μετεγγραφή από τη Ferrari στη Jaguar(νυν Red Bull), αντικατέστησε το κόκκινο χρώμα με το τριφύλλι στο πίσω μέρος, με έντονο πράσινο και ένα αιλουροειδές(ιαγουάρος). Επίσης, ο Scott Speed είχε πέρσι το κράνος του βαμμένο έτσι ώστε να αποτελεί προέκταση του σχεδίου της Toro Rosso.
Το σίγουρο είναι ότι δεν έχει νόημα κάποιος να ταυτίζεται με μία ομάδα από το χρώμα των μονοθεσίων της, γιατί αυτό μπορεί εύκολα να αλλάξει, με τη Ferrari να αποτελεί ίσως τη μοναδική εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα.

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer

"Τρέχω σαν τον Hamilton"

Μέχρι πριν 16 χρόνια δεν είχε τρέξει κανένας μαύρος οδηγός στη Formula 1.  Πριν ακριβώς από 16 χρόνια ο Michael Schumacher κατέκτησε το 7ο (έβδομο) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μια χρονιά νωρίτερα (το 2003) κατέρριψε το στοιχειωμένο ρεκόρ του Juan Manuel Fangio, ο οποίος είχε κατακτήσει τον 5ο τίτλο το 1957. Χρειάστηκαν σχεδόν 50 χρόνια για να φτάσει ένας οδηγός να έχει περισσότερα πρωταθλήματα από τον Fangio.  Ο Schumacher αποσύρθηκε από τη Formula 1 στο τέλος του 2006 και έμεινε εκτός δράσης για 3 χρόνια, ενώ επέστρεψε για την περίοδο 2010-12 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο γερμανός τα είχε κατακτήσει όλα, αλλά επανήλθε για χάρη της Mercedes. Σε εκείνο το σημείο κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα ρεκόρ του θα καταρίπτονταν, αν και ο ίδιος είχε δηλώσει ότι κάποτε θα γίνει και αυτό. Το 2007 έκανε το ντεμπούτο του στη F1 ο πρώτος μαύρος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος. Ο Lewis Hamilton έχοντας ένα πολύ καλό μονοθέσιο πρωταγωνίστησε από την πρώτη χρονιά εμπλοκής στ