Skip to main content

Γαλλία

Εμφατική επιστροφή της Ferrari στην κορυφή, κάνοντας το 1-2, που ήταν και η πρώτη διπλή νίκη για την ομάδα φέτος. Αλλά το ότι νίκησε ο Raikkonen, ανοίγει ακόμα περισσότερο το δρόμο προς τον τίτλο για τον Hamilton!

Οι οδηγοί της Ferrari παρουσιάστηκαν δυνατοί από την αρχή του τριημέρου, τη στιγμή που οδηγοί της McLaren αντιμετώπιζαν κάποια μικροπροβλήματα. Έτσι, στη τρίτη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών, ο Alonso με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων δεν κατάφερε να κάνει κανένα γύρο. Το θετικό ήταν ότι δεν είχε βλάβη ο κινητήρας, όπως φοβήθηκαν αρχικά οι μηχανικοί της ομάδας, γλιτώνοντας έτσι την ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση.

Στον αγώνα, καλύτερη εκκίνηση έκανε ο Raikkonen, που από την τρίτη θέση πέρασε στην πρώτη στροφή τον 2ο Hamilton και βρέθηκε πίσω από τον pole-man Massa. Ο Βρετανός της McLaren, παρότι όπως αποδείχτηκε είχε λιγότερα καύσιμα, αφού μπήκε πρώτος στα πιτ, δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό των πρωτοπόρων, ενώ τελικά έκανε και ένα πιτ στοπ παραπάνω.

Έτσι η νίκη ήταν υπόθεση των κόκκινων. Ο Massa έδειχνε πολύ γρήγορος αφού σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και ότι έλεγχε τον αγώνα μέχρι το δεύτερο πιτ στοπ. Όμως ο φινλανδός είχε άλλη άποψη. Αφού μπήκε για τον 2ο ανεφοδιασμό ο βραζιλιάνος, ο Iceman έκανε μερικούς γρήγορους γύρους και κατάφερε μετά και το δικό του ανεφοδιασμό να βγει μπροστά από τον teammate του.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Hamilton σε μία πίστα μάλιστα που δεν του αρέσει πολύ, αυξάνοντας και τη διαφορά από τον δεύτερο στη βαθμολογία Alonso. Το μόνο σημείο που ανησύχησε ήταν όταν βγαίνοντας από τα πιτ, μετά τον δεύτερο ανεφοδιασμό, βρέθηκε πλάι με τον Kubica. Μετά από μία μικρή μονομαχία κατάφερε να προσπεράσει τον Πολωνό, ο οποίος τερμάτισε 4ος, δείχνοντας ότι το ατύχημα στον Καναδά δεν τον έχει επηρεάσει καθόλου.

Ο Alonso που ξεκινούσε από τη 10η θέση, κέρδισε δύο θέσεις στην εκκίνηση και μετά από ένα προσπέρασμα επί του Rosberg, βρέθηκε κολλημένος πίσω από τον Heidfeld. Ενώ ήταν πιο γρήγορος ο ισπανός, όλες του οι προσπάθειες για προσπέρασμα απέτυχαν. Μετά όμως από τους πρώτους ανεφοδιασμούς αυτών των δύο και του Fisichella, ο ιταλός μπήκε ανάμεσά τους. Τον παλιό του ομόσταυλο ο Alonso κατάφερε να τον προσπεράσει με τη δεύτερη προσπάθεια και μετά είχε πάλι μπροστά του τον Heidfeld. Αλλά αυτή τη φορά κατάφερε να τον προσπεράσει και αυτόν και όλα έδειχναν ότι θα πάρει τη πέμπτη θέση. Όμως, κάποια λάθη και ότι μπήκε πολύ νωρίς για το τελευταίο του πιτ στοπ, του στοίχισαν σε χρόνο, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να αρκεστεί στην 7η θέση, πίσω από τους Heidfeld και Fisichella.

Την οχτάδα συμπλήρωσε ο Button, ακολουθώντας τακτική ενός πιτ στοπ, με τη βελτιωμένη σε πολλά σημεία Honda, κατακτώντας μόλις τον πρώτο πόντο για την ομάδα τη φετινή χρονιά.

Στη πρώτη στροφή μετά την εκκίνηση υπήρξε επαφή με τον Davidson να σπρώχνει τον Liuzzi, ενώ ο ιταλός έχοντας χάσει τον έλεγχο έπεσε πάνω στον βρετανό με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν και οι δύο. Λίγο πιο μετά από αυτό το περιστατικό, στη φουρκέτα, ο Trulli χτύπησε Kovalainen, αναγκάζοντας τον φινλανδό να κάνει τετακέ, ενώ ο ίδιος εγκατέλειψε. Αλλά το στιγμιότυπο του αγώνα ανήκει στον Albers, που ενώ ανεφοδιαζόταν κανονικά, ο lollypop-man του έδωσε την ένδειξη να βάλει πρώτη σχέση, ωστόσο ο οδηγός της Spyker αποφάσισε λανθασμένα να φύγει. Το αποτέλεσμα ήταν να πάρει όλη τη μάνικα μαζί του και να εγκαταλείψει αμέσως μόλις βγήκε από τα πιτ!


Θέση

Οδηγός

Πόντοι

1

Hamilton

64

2

Alonso

50

3

Massa

47

4

Raikkonen

42

5

Heidfeld

30

6

Kubica

17

Θέση

Ομάδα

Πόντοι

1

McLaren

114

2

Ferrari

89

3

BMW

48

4

Renault

28

5

Williams

13

6

Toyota

9

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer

"Τρέχω σαν τον Hamilton"

Μέχρι πριν 16 χρόνια δεν είχε τρέξει κανένας μαύρος οδηγός στη Formula 1.  Πριν ακριβώς από 16 χρόνια ο Michael Schumacher κατέκτησε το 7ο (έβδομο) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μια χρονιά νωρίτερα (το 2003) κατέρριψε το στοιχειωμένο ρεκόρ του Juan Manuel Fangio, ο οποίος είχε κατακτήσει τον 5ο τίτλο το 1957. Χρειάστηκαν σχεδόν 50 χρόνια για να φτάσει ένας οδηγός να έχει περισσότερα πρωταθλήματα από τον Fangio.  Ο Schumacher αποσύρθηκε από τη Formula 1 στο τέλος του 2006 και έμεινε εκτός δράσης για 3 χρόνια, ενώ επέστρεψε για την περίοδο 2010-12 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο γερμανός τα είχε κατακτήσει όλα, αλλά επανήλθε για χάρη της Mercedes. Σε εκείνο το σημείο κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα ρεκόρ του θα καταρίπτονταν, αν και ο ίδιος είχε δηλώσει ότι κάποτε θα γίνει και αυτό. Το 2007 έκανε το ντεμπούτο του στη F1 ο πρώτος μαύρος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος. Ο Lewis Hamilton έχοντας ένα πολύ καλό μονοθέσιο πρωταγωνίστησε από την πρώτη χρονιά εμπλοκής στ