Skip to main content

Αυστραλία

Από τις πολλές εγκαταλείψεις σημαδεύτηκε ο πρώτος αγώνας της νέας χρονιάς, κάτι που οφείλεται εν μέρει στην απαγόρευση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

Αρνητική έκπληξη αποτέλεσε η απόδοση των περσινών πρωταθλητών, Raikkonen και Ferrari. Τα προβλήματα για την ιταλική ομάδα ξεκίνησαν από το Σάββατο, όταν στα επίσημα δοκιμαστικά ο φινλανδός λόγω προβλήματος στην αντλία βενζίνης δεν κατάφερε να γυρίσει στα πιτ και αναγκάστηκε να ξεκινήσει από τη 16η θέση. Στον αντίποδα βρέθηκε η BMW, που είδε τον Kubica να χάνει την pole position από τον Hamilton, εξ αιτίας ενός λάθους στην τελευταία προσπάθεια.

Ο αγώνας ξεκίνησε με τον χειρότερο τρόπο για τη Ferrari, αφού ο Massa, στη προσπάθειά του να περάσει τον Kovalainen και να βρεθεί τρίτος, έκανε τετακέ, σπάζοντας την μπροστινή του αεροτομή. Πιο πίσω υπήρξαν διάφορες συγκρούσεις με θύματα τους Fisichella, Webber, Button και Davidson και με τον αλυτάρχη να κάνει την είσοδό του στην πίστα για πρώτη φορά, για δυο γύρους. Κάποιους γύρους αργότερα, ο Kubica μπήκε πρώτος για ανεφοδιασμό, δείχνοντας έτσι ότι η επίδοσή του στις κατατακτήριες δοκιμές, οφειλόταν στα λίγα καύσιμα που είχε, πέφτοντας 8ος. Λίγους γύρους αργότερα μπήκε ο Hamilton, ενώ ο Raikkonen που είχε βρεθεί μέσα στη βαθμολογούμενη οχτάδα, προσπέρασε τον Barrichello.

Ο Massa στην προσπάθειά του να ανέβει θέσεις, αφού πέρασε τον Sato, δοκίμασε να κάνει το ίδιο και στον Coulthard, αλλά ο σκοτσέζος δεν του έδωσε καθόλου χώρο και έτσι οι δύο οδηγοί συγκρούστηκαν, με τη Red Bull να καταστρέφεται και το βραζιλιάνο να συνεχίζει. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε για δεύτερη φορά την εμφάνισή του και ο Kubica πραγματοποίησε το δεύτερο ανεφοδιασμό του, έχοντας πια μείνει αρκετά πίσω. Μετά την αποχώρηση του αλυτάρχη, ο Raikkonen που είχε φτάσει τρίτος πίσω από τον Kovalainen, πίεσε τον συμπατριώτη του, αλλά σε μία στροφή έφυγε ευθεία κάνοντας μία βόλτα από την αμμοπαγίδα, που του κόστισε αρκετές θέσεις. Αμέσως μετά ο οδηγός της Scuderia μπήκε για πρώτη και μοναδική φορά στα πιτ.

10 γύρους ύστερα ο Raikkonen έκανε και τετακέ, ενώ πίεζε τον Barrichello, την ίδια ώρα που ο Hamilton ολοκλήρωνε τους ανεφοδιασμούς του. 2 γύρους πιο μετά, ο Glock βγήκε εκτός πίστας, χτύπησε σε ένα εξόγκωμα του εδάφους και διέλυσε το μονοθέσιό του, φέρνοντας έτσι για τρίτη φορά τον αλυτάρχη στην πίστα. Χαμένος από αυτό βγήκε ο Kovalainen που δεν είχε προλάβει να κάνει τον δεύτερο ανεφοδιασμό του, με αποτέλεσμα να χάσει πολλές θέσεις. Αφού έφυγε ο αλυτάρχης και στην προσπάθειά του ο οδηγός της McLaren να προσπεράσει τον Raikkonen, ενώ τα κατάφερε, βρέθηκε πίσω από τον Alonso που βρήκε την ευκαιρία και τους πέρασε και τους δύο! Ο Raikkonen δεν έφτασε μέχρι τον τερματισμό, αφού ένα πρόβλημα στο μονοθέσιο, τον ανάγκασε να εγκαταλείψει με παρόμοιο τρόπο με αυτόν του Σαββάτου.

Ένα γύρο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Kovalainen με πολύ ωραίο τρόπο κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Alonso, αλλά ένα λάθος του στην ευθεία έδωσε την ευκαιρία στον ισπανό να πάρει τελικά την 4η θέση. Αθόρυβο αγώνα έκανε ο πιλότος της Williams, Rosberg, που κατάφερε να ανέβει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο. Αξιοσημείωτο είναι ότι τερμάτισαν μόνο 7 οδηγοί, από τους οποίους ο Barrichello, ακυρώθηκε, αφού είχε εξέλθει των πιτ ενώ ήταν αναμμένο το κόκκινο φανάρι. Έτσι βαθμολογήθηκαν και ο Bourdais (εγκατέλειψε από σπασμένο κινητήρα) και ο Raikkonen.

1.Hamilton

2.Heidfeld

3.Rosberg

4.Alonso

5.Kovalainen

6.Nakajima

7.Bourdais

8.Raikkonen

PP: Hamilton FL: Hamilton

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer

"Τρέχω σαν τον Hamilton"

Μέχρι πριν 16 χρόνια δεν είχε τρέξει κανένας μαύρος οδηγός στη Formula 1.  Πριν ακριβώς από 16 χρόνια ο Michael Schumacher κατέκτησε το 7ο (έβδομο) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μια χρονιά νωρίτερα (το 2003) κατέρριψε το στοιχειωμένο ρεκόρ του Juan Manuel Fangio, ο οποίος είχε κατακτήσει τον 5ο τίτλο το 1957. Χρειάστηκαν σχεδόν 50 χρόνια για να φτάσει ένας οδηγός να έχει περισσότερα πρωταθλήματα από τον Fangio.  Ο Schumacher αποσύρθηκε από τη Formula 1 στο τέλος του 2006 και έμεινε εκτός δράσης για 3 χρόνια, ενώ επέστρεψε για την περίοδο 2010-12 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο γερμανός τα είχε κατακτήσει όλα, αλλά επανήλθε για χάρη της Mercedes. Σε εκείνο το σημείο κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα ρεκόρ του θα καταρίπτονταν, αν και ο ίδιος είχε δηλώσει ότι κάποτε θα γίνει και αυτό. Το 2007 έκανε το ντεμπούτο του στη F1 ο πρώτος μαύρος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος. Ο Lewis Hamilton έχοντας ένα πολύ καλό μονοθέσιο πρωταγωνίστησε από την πρώτη χρονιά εμπλοκής στ