Skip to main content

Ανασκόπηση 2007

Το πρωτάθλημα του 2007 θα μείνει στην ιστορία ως το πρώτο της μετά-Schumacher εποχής. Αλλά το σημαντικότερο γεγονός ήταν ότι τον τίτλο του πρωταθλητή διεκδίκησαν τρεις οδηγοί μέχρι τον τελευταίο αγώνα.

Το πρωτάθλημα ξεκίνησε, όπως και παλιά από την Αυστραλία. Εκεί ο Raikkonen πήρε την πρώτη νίκη του στον πρώτο κιόλας αγώνα με την καινούρια του ομάδα τη Ferrari. Το βάθρο σημπλήρωσαν οι οδηγοί της McLaren, με τον Alonso να είναι μπροστά από τον Hamilton, πράγμα που έδειχνε ότι η ομάδα είχε πια απαλλαγεί από τα προβλήματα αξιοπιστίας που την ταλαιπωρούσαν. Σε αυτό συνέβαλαν αποφασιστηκά οι νέοι κανονισμοί για τους κινητήρες, με πάγωμα της εξέλιξης αλλά κυρίως τον περιορισμό περιστροφής τους στις 19.000 σ.α.λ. Ο δεύτερος οδηγός της Ferrari λόγω μηχανικού προβλήματος στα δοκιμαστικά εκκίνησε από πολύ πίσω και τερμάτισε μόλις 6ος.

Στη Μαλαισία οι οδηγοί της ιταλικής ομάδας είχαν την 1η και 3η θέση στην εκκίνηση, αλλά οι Alonso και Hamilton από τις θέσεις 2 και 4 ξεκίνησαν πολύ καλύτερα και βρέθηκαν μπροστά από τους αντιπάλους τους. Μάλιστα ο Massa στην προσπάθειά του να περάσει τον νεαρό βρετανό και να πάρει τη 2η θέση είχε μία έξοδο που τον έριξε πίσω με αποτέλεσμα να τερματίσει τελικά 5ος. Το βάθρο είχε τους ίδους πρωταγωνιστές, αλλά αυτή τη φορά οι οδηγοί της αγγλογερμανικής ομάδας ήταν στις θέσεις 1-2.

Στο Μπαχρέιν ο Massa αντέστρεψε το εις βάρος του κλίμα, ξεκίνησε από την πρώτη θέση και τη διατήρησε καθ’όλη τη διάρκεια του αγώνα. Το ίδιο έκανε και ο Hamilton, που κράτησε τη 2η θέση, αλλά όχι και ο Raikkonen που από την τρίτη θέση της εκκίνησης δέχτηκε το προσπέρασμα από τον Alonso. Όμως ο φινλανδός κατάφερε μέσω των πιτ να ξαναβρεθεί 3ος. Μάλιστα ο ισπανός μετά τα πιτ δέχτηκε και ένα μεγαλόπρεπο προσπέρασμα από τον Heidfeld. Ο γερμανός οδηγός της BMW τερμάτισε για τρίτη συνεχόμενη φορά 4ος, επιβεβαιώνοντας ότι η γερμανική ομάδα είναι η τρίτη δύναμη. Μετά το τέλος αυτού του αγώνα οι Alonso, Raikkonen και Hamilton είχαν όλοι από 22 πόντους!

Ο πρώτος αγώνας στην Ευρώπη έγινε στην πατρίδα του πρωταθλητή, την Ισπανία. Όμως ο ισπανός ξεκινώντας δεύτερος δεν κατάφερε να προσπεράσει τον poleman Massa. Μάλιστα είχε και μία μίκρη έξοδο στην πρώτη στροφή που τον έριξε 4ο. Μπροστά του είχε τον Raikkonen που εγκατέλειψε λόγω προβλήματος στα ηλεκτρονικά. Έτσι στο βάθρο ανέβηκαν με τη σειρά οι Massa, Hamilton και Alonso με τον βρετανό να είναι πια πρωτοπόρος στη βαθμολογία χωρίς να έχει πάρει νίκη. Στην 4η θέση ήταν πάλι οδηγός της BMW, αλλά αυτή τη φορά ο Kubica.

Ένας από τους πιο βαρετούς αγώνες στην ιστορία της F1 έγινε στο πριγκηπάτο του Μονακό. Οι Alonso και Hamilton έκαναν άνετα το 1-2 για τη McLaren, με τον Massa να μην μπορεί να κάνει τίποτα παραπάνω από την 3η θέση. Ο Raikkonen έκανε ένα λάθος στα δοκιμαστικά και αναγκάστηκε να εκκινήσει από την 16η θέση καταφέρνοντας τελικά να πάρει 1 βαθμό.

Στη πρώτη σειρά της εκκίνησης στον Καναδά, βρέθηκαν και πάλι οι οδηγοί της McLaren με τον Alonso 2ο. Όμως ο ισπανός εξαιτίας πολλών λαθών – εξόδων, μιάς ποινής και ενός προσπεράσματος από τον Sato στο τέλος του αγώνα τερμάτισε μόλις 7ος, ενώ ο Massa αποκλείστηκε από τον αγώνα γιατί βγήκε από τα πιτ ενώ το φανάρι ήταν κόκκινο. Και η ποινή και ο αποκλεισμός των δύο αυτών οδηγών οφειλόταν στην παρουσία του αλυτάρχη στην πίστα και όταν έφυγε ο Kubica είχε το ανατριχιαστικό ατύχημα, από το οποίο όμως γλίτωσε με μία μικρή διάσειση. Στην κορυφή τίποτα δεν εμπόδιζε τον Hamilton μετά την πρώτη του pole να κατακτήσει και την πρώτη του νίκη, ενώ ο Raikkonen απλά τερμάτιζε 5ος.

Στον Kubica δεν επιτράπηκε να πάρει μέρος στις ΗΠΑ και έτσι τον αντικατέστησε ο Vettel, που με την 8η θέση που κατέλαβε έγινε ο νεαρότερος οδηγός που βαθμολογείται στη F1. Η νίκη ήταν και πάλι υπόθεση της McLaren, με τον Hamilton 1ο και τον Alonso 2ο, με τους δύο της Ferrari να ακολουθούν, με τον Massa να ανεβαίνει στο βάθρο.

Το κλίμα για τη Ferrari ανατράπηκε πλήρως στη Γαλλία, όπου η ομάδα έκανε το 1-2. Ο Raikkonen ξεκίνησε από την 3η θέση καλύτερα από τον Hamilton που ξεκίνησε 2ος και τον προσπέρασε. Ύστερα, μέσα από τα πιτ, ο φινλανδός κατάφερε να βρεθεί μπροστά και από τον ομόσταυλό και να πάρει τη νίκη. Ο Alonso λόγω προβλήματος στα δοκιμαστικά κατατάχθηκε 10ος. Στον αγώνα πάλεψε να φτάσει μέχρι την 5η θέση και τελικά έμεινε 7ος. Μετά από αυτόν τον αγώνα, ο Hamilton είχε τη μεγαλύτερη διαφορά από τον 2ο (Alonso), στους 14 βαθμούς.

Ο Hamilton ικανοποίησε τους συμπατριώτες του στην Αγγλία μόνο κατά τα δοκιμαστικά όπου έκανε τον καλύτερο χρόνο. Στην εκκίνηση ο βρετανός κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Raikkonen, αλλά ένα λάθος στο πρώτο πιτ στοπ και ο αργός ρυθμός που είχε μετά τον άφησαν στην 3η θέση. O Alonso με περίεργη στρατηγική κατάφερε προς στιγμήν να βρεθεί μπροστά από τον φινλανδό, αλλά μετά τον τελευταίο ανεφοδιασμό όλων έμεινε 2ος. Ο Massa λόγω σβησίματος του κινητήρα του αναγκάστηκε να ξεκινήσει τελευταίος, αλλά οδηγώντας στο όριο κατάφερε να τερματίσει 5ος, πίσω από τον Kubica που πήρε ακόμα μία 4η θέση για την BMW.

Στη Γερμανία η Ferrari ήταν και πάλι καλύτερη από την McLaren. Όμως η εγκατάλειψη του Raikkonen από μηχανική βλάβη και η δεύτερη βροχή που έπεσε στην πίστα στο τέλος του αγώνα, έδωσαν την ευκαιρία στον Alonso με ένα ωραίο προσπέρασμα επί του Massa να πάρει τη νίκη. Ο Hamilton στα δοκιμαστικά είχε ένα δυνατό ατύχημα με αποτέλεσμα να μην κάνει κάτι καλύτερο από τη 10η θέση, ενώ στον αγώνα είχε μία πολύωρη έξοδο εξαιτίας της πρώτης βροχής που έπεσε, χάνοντας κάθε ελπίδα ακόμα και για έναν βαθμό.

Η ενέργεια του Alonso στα δοκιμαστικά της Ουγγαρίας του απέφερε την pole position, αλλά μετά του επιβλήθηκε ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση. Έτσι στην πρώτη θέση βρέθηκε ο Hamilton, όπου και τερμάτισε χωρίς να απειληθεί πολύ από τον Raikkonen. Στο βάθρο ανέβηκε για δεύτερη φορά στη χρονιά και ο Heidfeld. O Alonso τερμάτισε στην 4η θέση, ενώ ο Massa ήταν εντελώς εκτός ρυθμού, μένοντας έξω από την δεκάδα και στα δοκιμαστικά και στον αγώνα.

Στο Τουρκικό GP, η Ferrari ήταν πολύ πιο γρήγορη και κατάφερε εύκολα να φτάσει στο 1-2, με νικήτη όπως και πέρσι τον Massa. Ο Hamilton εξαιτίας ενός σκασμένου ελαστικού έπεσε στην 5η θέση, πράγμα που εκμεταλλεύτηκε ο Alonso για να ανέβει στο βάθρο, ενώ την 4η θέση πήρε για μία ακόμα φορά ο Heidfeld.

Μέσα στην έδρα της Ferrari, η McLaren κατάφερε να επιβληθεί απολύτως και να κατακτήσει μία ακόμα διπλή νίκη. Ο Massa εγκατέλειψε με μηχνικό πρόβλημα και το γόητρο της ιταλικής ομάδας διέσωσε ο Raikkonen με την 3η θέση, αν και προς στιγμήν βρέθηκε μπροστά από τον 2ο Hamilton, αλλά ο βρετανός λίγους γύρους μετά προσπέρασε τον φινλανδό. Ο Heidfeld κατέκτησε την τελυταία του 4η θέση για τη χρονιά.

Εκ νέου αντιστροφή των δεδομένων στο Βέλγιο, με τη Ferrari να φτάνει αυτή τη φορά σε ένα άνετο 1-2, με τον Raikkonen να κερδίζει για τρίτη φορά στη συγκεκριμένη πίστα. Ο αγώνας σημαδεύτηκε από την άκομψη προσπάθεια του Alonso να κρατήσει πίσω του τον Hamilton, με αποτέλεσμα να τερματίσουν στις θέσεις 3 και 4.

Στην Ιαπωνία η βροχή έφερε πολλά προβλήματα, με τον αγώνα να ξεκινά πίσω από τον αλυτάρχη, τις Ferrari να μπαίνουν και να ξαναμπαίνουν για ανεφοδιασμό, αλλά τον Hamilton να μην επηρεάζεται και να κατακτά για πρώτη φορά στη καριέρα του pole position, ταχύτερο γύρο και νίκη, καταρρίπτοντας το αντίστοιχο ρεκόρ νεαρότερου οδηγού που το πετυχαίνει. Ο Alonso εγκατέλειψε λόγω ενός λάθους, ο Κovalainen με έξυπνη στρατηγική τερμάτισε για πρώτη φορά στο βάθρο, στη δεύτερη θέση, αφήνοντας πίσω τον Raikkonen, που είχε χάσει χρόνο στην αρχή από τη λάθος επιλογή ελαστικών. O Massa τερμάτισε 6ος κερδίζοντας στο νήμα τον Kubica. Ο Hamilton είχε πια διαφορά 12 και 17 βαθμών από τους διώκτες, δείχνοντας ότι είναι πολύ κοντά στην κατάκτηση του τίτλου.

Ένα τεράστιο δώρο πρόσφερε η McLaren και ο Hamilton στον Raikkonen στην Κίνα, αφού η ομάδα άργησε χαρακτηριστικά να καλέσει τον οδηγό της για αλλαγή ελαστικών, κάτι που το πλήρωσε κάθως μπαίνοντας στα πιτ, εξαιτίας της μεγάλης φθοράς των intermediate έχασε τον έλεγχο και κόλλησε στην αμμοπαγίδα. Ο φινλανδός κληρονόμησε τη νίκη και σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του βρετανού μπήκε στο παιχνίδι της διεκδίκησης του τίτλου, όντας 7 βαθμούς πίσω. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Alonso και Massa.

Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς μίλησε η απειρία του Hamilton στην αφόρητη πίεση. Ο νεαρός έχασε στην εκκίνηση από τον Alonso και μερικές στροφές μετά είχε έξοδο προσπαθώντας να ανακτήσει τη θέση του, αν και του αρκούσε η 4η θέση. Αλλά ένα προσωρινό πρόβλημα με το μονοθέσιό του έδωσε τη χαριστική βολή ρίχνοντάς τον πολύ πίσω. Στις πρώτες δύο θέσεις οι οδηγοί της Ferrari έκαναν ό,τι ήθελαν, δηλαδή αντάλλαξαν θέσεις μετά τον τελεταίο ανεφοδιασμό, ώστε να νικήσει ο Raikkonen και να κατακτήσει το Πρωτάθλημα οδηγών.

Το γεγονός της χρονιάς ήταν αναμφισβήτητα το σκάνδαλο με τη βιομηχανική κατασκοπεία για το οποίο η McLaren αποκλείστηκε από το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Αυτό το σίριαλ επισκίασε σχεδόν όλους τους αγώνες από τη στιγμή που ήρθε στο φως, αφήνοντας τα καθαρά αγωνιστικά συμβάντα σε δεύτερη μοίρα.



Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer

"Τρέχω σαν τον Hamilton"

Μέχρι πριν 16 χρόνια δεν είχε τρέξει κανένας μαύρος οδηγός στη Formula 1.  Πριν ακριβώς από 16 χρόνια ο Michael Schumacher κατέκτησε το 7ο (έβδομο) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μια χρονιά νωρίτερα (το 2003) κατέρριψε το στοιχειωμένο ρεκόρ του Juan Manuel Fangio, ο οποίος είχε κατακτήσει τον 5ο τίτλο το 1957. Χρειάστηκαν σχεδόν 50 χρόνια για να φτάσει ένας οδηγός να έχει περισσότερα πρωταθλήματα από τον Fangio.  Ο Schumacher αποσύρθηκε από τη Formula 1 στο τέλος του 2006 και έμεινε εκτός δράσης για 3 χρόνια, ενώ επέστρεψε για την περίοδο 2010-12 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο γερμανός τα είχε κατακτήσει όλα, αλλά επανήλθε για χάρη της Mercedes. Σε εκείνο το σημείο κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα ρεκόρ του θα καταρίπτονταν, αν και ο ίδιος είχε δηλώσει ότι κάποτε θα γίνει και αυτό. Το 2007 έκανε το ντεμπούτο του στη F1 ο πρώτος μαύρος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος. Ο Lewis Hamilton έχοντας ένα πολύ καλό μονοθέσιο πρωταγωνίστησε από την πρώτη χρονιά εμπλοκής στ