Skip to main content

Κίνα

Δραματική εξέλιξη στο πρωτάθλημα οδηγών, με τον Raikkonen να κατακτά μία βαρυσήμαντη νίκη και να μπαίνει για τα καλά στο παιχνίδι της διεκδίκησης του τίτλου.

Ο αγώνας διεξήχθηκε για μία ακόμη φορά σε βροχερές συνθήκες. Αλλά η κατάσταση δεν ήταν τόσο δύσκολη όπως στην Ιαπωνία, οπότε η εκκίνηση δόθηκε κανονικά, με τον Hamilton που ξεκίνησε πρώτος να μην απειλείται από τον δεύτερο Raikkonen. Ο Alonso όμως ξεκινώντας 4ος, έκανε καλύτερη εκκίνηση από τον 3ο Massa και στην πρώτη ατελείωτη δεξιά στροφή βρέθηκε δίπλα στον βραζιλιάνο και από την εξωτερική. Ο ισπανός κράτησε τη γραμμή και όταν έφτασαν στην ακόλουθη αριστερή είχε το πλεονέκτημα και όντας από την εσωτερική ολοκλήρωσε το προσπέρασμα. Αλλά ο Massa δεν το έβαλε κάτω και στην επόμενη δεξιά στροφή, απάντησε στον αντίπαλό του, προσπερνώντας τον στα φρένα.

Ο αγώνας κυλούσε με πολλές ανακατατάξεις στις πιο πίσω θέσεις και τους Kubica, Vettel και Rosberg να προσπερνούν τους Webber, Kovalainen και Button αντίστοιχα. Στον 14ο γύρο μπήκε ο πρωτοπόρος Hamilton για το πρώτο πιτ στοπ, στο οποίο έβαλε μόνο καύσιμα και συνέχισε με τα ίδια “ενδιάμεσα” λάστιχα, που ήταν αρκετά φαγωμένα. Μετά τον 16ο γύρο, μπήκαν διαδοχικά οι Massa, Alonso και Raikkonen, ακολουθώντας το παράδειγμα του βρετανού, όσον αφορά τα λάστιχα.

Ο Schumacher που ήταν σε καλή φόρμα σήμερα, έχοντας χάσει πολλές θέσεις ενώ ξεκινούσε 6ος, προσπαθούσε να ανέβει στην κατάταξη. Έτσι, αφού προσπέρασε τους Kovalainen και Webber, στον 22ο γύρο στην προσπάθειά του να περάσει και τον Liuzzi, οι δυο τους είχαν μία επαφή, πράγμα που έριξε πάλι πίσω τον γερμανό, μέχρι που εγκατέλειψε.

Στον 23ο γύρο, ο Wurz σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα έχοντας βάλει προηγουμένως τα σλικ ελαστικά. Αυτό σηματοδοτούσε ότι η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά ώστε να χρησιμοποιηθεί αυτός ο τύπος ελαστικών, πράγμα που είχαν κάνει και άλλοι οδηγοί(Kubica και Webber). Έτσι, στο 26ο πέρασμα ο Alonso προσπέρασε και πάλι τον Massa και ο βραζιλιάνος μπήκε κατ’ευθείαν για ανεφοδιασμό και αλλαγή σε σλικ.

Η περίοδος που ακολούθησε το πιτ στοπ του Massa ήταν η πιο σημαντική του αγώνα. Ο Hamilton, έχοντας φθείρει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα ενδιάμεσα, έχανε συνεχώς χρόνο, με αποτέλεσμα ο Raikkonen να εκμηδενίσει τη διαφορά από τα 7 δεύτερα που ήταν και να προσπεράσει τον βρετανό στον 28ο γύρο. Αντί ο πρωτοπόρος στη βαθμολογία να σπεύσει στα πιτ, έμεινε για άλλους 3 γύρους στην πίστα κάτι που γέννησε πολλά ερωτηματικά. Στον 31ο γύρο, όταν ήρθε η ώρα να μπει για το δεύτερο ανεφοδιασμό έγινε κάτι απίστευτο: στη στενή στροφή που υπάρχει μέσα στα πιτ, ο ρούκι γλύστρισε και βρέθηκε στην αμμοπαγίδα. Ενώ αρχικά κυλούσε το μονοθέσιό του, τελικά κόλλησε με τον Hamilton να ζητά να τον σπρώξουν, αφού δεν είχε σβήσει ο κινητήρας. Μετά από κάποιες αποτυχημένες προσπάθειες των κινέζων εποπτών ο Hamilton, απογοητευμένος βγήκε από το κόκπιτ, έχοντας χάσει μία τεράστια ευκαιρία να κατακτήσει από τώρα τον τίτλο.

Στον αμέσως επόμενο γύρο, μπήκαν στα πιτ οι Raikkonen και Alonso, βάζοντας και οι δύο σλικ. Ο ισπανός φάνηκε να είναι πιο γρήγορος από τον φινλανδό, αλλά η διαφορά των 8 δευτερολέπτων (16 γύρους πριν το τέλος) ήταν δύσκολο να καλυφθεί και προτίμησε να φυλάξει τη θέση του. Πίσω του τερμάτισε ο Massa, ενώ την 4η θέση πήρε ο απίστευτος Vettel, κάνοντας μόνο ένα πιτ στοπ. Ακολούθησε ο Button, με την καλύτερη φετινή επίδοση της Honda και ο Liuzzi, σε ένα εξίσου πολύ καλό αποτέλεσμα για την Toro Rosso. Την οχτάδα συμπλήρωσαν οι Heidfeld και Coulthard.

Θέση

Οδηγός

Πόντοι

1

Hamilton

107

2

Alonso

103

3

Raikkonen

100

4

Massa

86

5

Heidfeld

58

6

Kubica

35

Θέση

Ομάδα

Πόντοι

1

Ferrari

186

2

BMW

94

3

Renault

51

4

Williams

28

5

Red Bull

24

6

Toyota

12

*Η McLaren έχει αποβληθεί από το πρωτάθλημα κατασκευαστών

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer

Santiago ePrix

Sam Bird was the winner of the 2019 Antofagasta Minerals Santiago Eprix, after having started from 4th place. Tough race for pole-man, Sebastian Buemi who did not finish the race, whereas the championship leader, finished just 8th. Those 4 points were enough to keep d'Ambrosio on top of the table, while Bird is just on point off. Race results: Driver Team 1 Bird Envision 2 Wehrlein Mahindra 3 Abt AUDI 4 Mortara Venturi 5 Frijns Envision 6 Evans Jaguar 7 Sims BMW 8 d'Ambrosio Mahindra 9 Turvey Nio 10 Lopez Dragon Standings after the race: Drivers' Championship Driver Points 1 d'Ambrosio 44 2 Bird 43 3 DaCosta 28 4 Frijns 28 5 Vergne 28 6 Evans 22 7