Skip to main content

Ιταλία

Τεράστια εκτός έδρας νίκη για τη McLaren, που έκανε το 1-2 μέσα στο σπίτι της Ferrari. Η βρετανική ομάδα είχε τους δύο οδηγούς της στη 1η και 2η θέση της εκκίνησης, ενώ στην ιταλική ομάδα είχαν επιλέξει στρατηγική ενός πιτ στοπ (αντί για 2 που έκαναν τα ασημί μονοθέσια) με αποτέλεσμα να καταταγούν στις θέσεις 3 και 5, για τους Massa και Raikkonen αντίστοιχα. Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Massa που ξεκίνησε από την καθαρή μεριά της πίστας πετάχτηκε αμέσως δίπλα και πέρασε μπροστά από τον Hamilton, που ξεκίνησε 2ος, παρότι ο νεαρός βρετανός προσπάθησε να τον εμποδίσει. Στη πρώτη στροφή όμως ο Hamilton, φρέναρε πιο αργά και προσπέρασε τον Massa από την εξωτερική, με το βραζιλιάνο να χτυπάει λίγο τον αντίπαλό του στον πίσω δεξιό τροχό και να τον αναγκάζει να κόψει δρόμο στο σικέιν. Την ίδια ώρα ο Raikkonen που εκκινούσε 5ος, είχε βρεθεί μπροστά από τον Heidfeld.

Στο δεύτερο γύρο ο Coulthard είδε την αεροτομή του να διαλύεται (πιθανώς από επαφή με άλλο οδηγό) σε μία δεξιά καμπή και το επακόλουθο ήταν να βγει με πολλά χιλιόμετρα εκτός πίστας και να πέσει πάνω στον τοίχο από λάστιχα, αναγκάζοντας τον αλυτάρχη να μπει στην πίστα. Ο Σκωτσέζος δεν έπαθε τίποτα, όπως τίποτα δεν έπαθε και ο Raikkonen, όταν μία μέρα νωρίτερα κατά το φρενάρισμα για μία αριστερή στροφή ο πίσω δεξιός τροχός μπλόκαρε, στέλνοντας το μονοθέσιο κατ’ευθείαν στη μπαριέρα στα δεξιά της πίστας.

Ο αλυτάρχης έμεινε για 4 γύρους στην πίστα και 3 γύρους μετά την αποχώρησή του, ο Massa μπήκε απρόσμενα στα πιτ, όπου έκανε κανονικό ανεφοδιασμό, με τους μηχανικούς να καθυστερούν στο τέλος ελέγχοντας το πίσω μέρος. Ο βραζιλιάνος ξαναμπήκε στην πίστα, αλλά πήγαινε αργά και έτσι ένα γύρο μετά ήρθε η οριστική απόσυρση στα πιτ.

Στον 20ο γύρο έκανε τον ανεφοδιασμό του ο Alonso, ενώ το ίδιο είχε κάνει ένα γύρο νωρίτερα και ο Hamilton, με τη διαφορά του ισπανού από τον Raikkonen να είναι πριν τον ανεφοδιασμό στα 10 δευτερόλεπτα. Την ίδια ώρα μία δυνατή μάχη είχαν οι Rosberg και Button για την 7η θέση. Ο οδηγός της Williams είχε κάνει μία απόπειρα να πάρει την 7η θέση του άγγλου στο πρώτο σικέιν, χωρίς επιτυχία. Ένα γύρο μετά, έχοντας μείνει πολύ κοντά στον οδηγό της Honda μετά το πρώτο σικέιν, έστριψε όντας κολλημένος πίσω του στην ακόλουθη δεξία καμπή και στο επόμενο σικέιν ολοκλήρωσε το προσπέρασμα. Μάλιστα με την τακτική τους ενός πιτ στοπ ο Rosberg τερμάτισε 6ος μπροστά από τους Kovalainen και Button.

Ο Raikkonen έκανε το μοναδικό του πιτ στοπ 28 γύρους πριν το τέλος, αλλά από εκεί και μετά ήταν κατά 1 δευτερόλεπτο πιο αργός από τους οδηγούς της McLaren. Όταν έκανε το δεύτερο ανεφοδιασμό ο Hamilton, δεν είχε αρκετή διαφορά από τον φινλανδό, βγαίνοντας έτσι λίγα δευτερόλεπτα πίσω του. Όμως 3 γύρους πιο μετά με ένα ριψοκίνδυνο φρενάρισμα στο πρώτο σικέιν, όπου ο μπροστινός δεξιός τροχός μπλόκαρε κάνοντας το μονοθέσιο να πλαγιολισθήσει, πέρασε μπροστά από τον οδηγό της Ferrari.

10 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, έκανε και ο Alonso τον τελευταίο ανεφοδιασμό, μένοντας άνετα πρώτος. Στον ίδιο γύρο για ανεφοδιασμό μπήκε ο Heidfeld, που τερμάτισε για μία ακόμα φορά 4ος, ενώ πίσω του είχε τον άλλο οδηγό της BMW, τον Kubica.

Θέση

Οδηγός

Πόντοι

1

Hamilton

92

2

Alonso

89

3

Raikkonen

74

4

Massa

69

5

Heidfeld

52

6

Kubica

33

Θέση

Ομάδα

Πόντοι

1

McLaren*

166

2

Ferrari

143

3

BMW

86

4

Renault

38

5

Williams

25

6

Red Bull

16

*Εκκρεμεί η έφεση για τη μη βαθμολήγηση στο Ουγγρικό GP(15 βαθμοί)

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer

"Τρέχω σαν τον Hamilton"

Μέχρι πριν 16 χρόνια δεν είχε τρέξει κανένας μαύρος οδηγός στη Formula 1.  Πριν ακριβώς από 16 χρόνια ο Michael Schumacher κατέκτησε το 7ο (έβδομο) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μια χρονιά νωρίτερα (το 2003) κατέρριψε το στοιχειωμένο ρεκόρ του Juan Manuel Fangio, ο οποίος είχε κατακτήσει τον 5ο τίτλο το 1957. Χρειάστηκαν σχεδόν 50 χρόνια για να φτάσει ένας οδηγός να έχει περισσότερα πρωταθλήματα από τον Fangio.  Ο Schumacher αποσύρθηκε από τη Formula 1 στο τέλος του 2006 και έμεινε εκτός δράσης για 3 χρόνια, ενώ επέστρεψε για την περίοδο 2010-12 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο γερμανός τα είχε κατακτήσει όλα, αλλά επανήλθε για χάρη της Mercedes. Σε εκείνο το σημείο κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα ρεκόρ του θα καταρίπτονταν, αν και ο ίδιος είχε δηλώσει ότι κάποτε θα γίνει και αυτό. Το 2007 έκανε το ντεμπούτο του στη F1 ο πρώτος μαύρος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος. Ο Lewis Hamilton έχοντας ένα πολύ καλό μονοθέσιο πρωταγωνίστησε από την πρώτη χρονιά εμπλοκής στ