Skip to main content

Μια ματιά στο 2017 πριν το 2018

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα F1 του 2017 έχει ολοκληρωθεί εδώ και κάποιους μήνες. Μάλιστα είμαστε όλο και πιο κοντά στην έναρξη της νέας σεζόν, με τις παρουσιάσεις των νέων μονοθεσίων τον προσεχή καιρό να αποτελούν το... ορεκτικό. Πριν όμως ασχοληθούμε με το 2018, ας κάνουμε μία αναφορά στην περσινή χρονιά.
Ήταν μία ενδιαφέρουσα χρονιά, όσον αφορά την εξέλιξη της μάχης για τον πρωταθλητή οδηγό, μέχρι τα μισά περίπου. Στους 12 πρώτους αγώνες οι διαφορές στη βαθμολογία ήταν μικρές ανάμεσα στον Hamilton και τον Vettel. Ο γερμανός συνήθως οδηγούσε την κούρσα, με τον βρετανό να μένει σε απόσταση αναπνοής.
Μάλιστα ο οδηγός της Mercedes θα μείνει στην ιστορία για την κίνηση fair play προς τον ομόσταυλό του, Bottas στον αγώνα της Ουγγαρίας. Ενώ ο Bottas είχε καταταχθεί μπροστά από τον Hamilton, δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί τις Ferrari που ήταν πιο μπροστά. Έτσι η ομάδα έδωσε εντολή στον φινλανδό να αφήσει τον βρετανό να περάσει, με την ελπίδα ότι αυτός θα τα πάει καλύτερα. Τελικά ούτε ο Hamilton τα κατάφερε και έτσι έδωσε πίσω την θέση στον Bottas, μένοντας εκτός βάθρου, ενώ παράλληλα ο Vettel είχε κερδίσει αυξάνοντας τη διαφορά στους 14.
Όμως όλα άλλαξουν στο GP της Ιταλίας. Ο Hamilton κέρδισε μέσα στην έδρα της Ferrari, αφήνοντας δεύτερο τον Vettel και περνώντας πρώτη φορά μπροστά στη βαθμολογία. Και τα χείροτερα έπονταν για την scuderia, που είδε τους οδηγούς της να συγκρούονται μεταξύ τους στην εκκίνηση του αγώνα της Σιγκαπούρης. Από εκεί και μετά η Ferrari πήρε την κάτω βόλτα. Ο Hamilton χωρίς να ζορίζεται και πολύ, σχεδόν στο ρελαντί, έπαιρνε καλύτερα αποτέλεσματα στους αγώνες και  εξασφάλισε εύκολα τον 4ο τίτλο του, στο Μεξικό, με ακόμα δύο αγώνες να υπολοίπονται. Το χρονικό της διακύμανσης της βαθμολογίας φαίνεται και στο παρακάτω γράφημα.


Έτσι, ο Hamilton έχει μπει για τα καλά στο πάνθεον των οδηγών της F1. Είναι πια ο καλύτερος βρετανός οδηγός, με 4 τίτλους, έναντι 3 του Stewart. Ανήκει στην ελίτ των οδηγών με 4 τίτλους, μαζί με τους Prost και Vettel. Επίσης, έχει καταρρίψει και μία σειρά από ρεκόρ που ανήκαν στον ένα και μοναδικό Schumacher.

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer

Santiago ePrix

Sam Bird was the winner of the 2019 Antofagasta Minerals Santiago Eprix, after having started from 4th place. Tough race for pole-man, Sebastian Buemi who did not finish the race, whereas the championship leader, finished just 8th. Those 4 points were enough to keep d'Ambrosio on top of the table, while Bird is just on point off. Race results: Driver Team 1 Bird Envision 2 Wehrlein Mahindra 3 Abt AUDI 4 Mortara Venturi 5 Frijns Envision 6 Evans Jaguar 7 Sims BMW 8 d'Ambrosio Mahindra 9 Turvey Nio 10 Lopez Dragon Standings after the race: Drivers' Championship Driver Points 1 d'Ambrosio 44 2 Bird 43 3 DaCosta 28 4 Frijns 28 5 Vergne 28 6 Evans 22 7