Skip to main content

F1 vs Rally


Ας κάνουμε ένα διάλειμμα για να ασχοληθούμε με ένα άλλο σπορ του μηχανοκίνητου αθλητισμού και να δούμε μερικές θεμελιώδεις διαφορές των αγώνων rally και της F1.

Η αλήθεια είναι ότι και τα ράλι έχουν τη δική τους χάρη και προσφέρουν πλούσιο θέαμα. Αλλά ενώ στη Φόρμουλα 1 οι μάχες ανάμεσα στους οδηγούς είναι ρόδα με ρόδα, στους αγώνες ράλι το κάθε πλήρωμα αγωνίζεται ουσιαστικά μόνο του, με αντίπαλο τον χρόνο. Για αυτό τον λόγο, οι αγώνες ράλι είναι δύσκολο να καλυφθούν τηλεοπτικά, αφού οι συμμετέχοντες δεν συγκεντρώνονται στο ίδιο μέρος για να τρέξουν όλοι μαζί. Από την άλλη έχουν μια διαφορετική μαγεία, επειδή το να βλέπεις να κινούνται οι οδηγοί με τέτοια ταχύτητα ανάμεσα σε δέντρα, ή δίπλα στον γκρεμό είναι κάτι πολύ συναρπαστικό. Επιπλέον, οι διαδρομές όπου τρέχουν αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι της ίδιας επιφάνειας. Αγώνες διεξάγονται σχεδόν υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, όπως για παράδειγμα με κρύο, ζέστη, βροχή και πάνω σε όλες τις επιφάνειες, δηλαδή χώμα, χαλίκι, άσφαλτο, πάγο.

Όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα των αγώνων ράλι ακούει στο όνομα… Sebastien Loeb ! Ο γάλλος πολυπρωταθλητής έχει σαρώσει όλους τους τίτλους και έχει ισοπεδώσει τον ανταγωνισμό, αλλά και όλα τα ρεκόρ από το 2004. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της απόλυτης κυριαρχίας του οδηγού της Citroen, αρκεί να δείτε τον παρακάτω πίνακα, όπου παρουσιάζονται οι πρωταθλητές κάθε χρονιάς, για τα 2 αθλήματα από το 2004:

ΧρονιάWRCF1
2004LoebSchumacher
2005LoebAlonso
2006LoebAlonso
2007LoebRaikkonen
2008LoebHamilton
2009LoebButton
2010LoebVettel
2011LoebVettel

Εκεί που στο WRC είναι μόνιμος νικητής ο γάλλος, στη F1, κατά την ίδια περίοδο είδαμε 6 διαφορετικούς πρωταθλητές (οι οποίοι μάλιστα είναι εν ενεργεία). Και το χειρότερο όλων είναι ότι, μετά από 8 συνεχόμενα πρωταθλήματα, ο Loeb είναι το φαβορί για να κατακτήσει και το 9ο! Η μόνη λύση για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, είναι να δώσουν αναγκαστικά σύνταξη στον γάλλο οδηγό. Μόνο έτσι θα αποκτήσει και πάλι το ενδιαφέρον που του αρμόζει το WRC.

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer

Santiago ePrix

Sam Bird was the winner of the 2019 Antofagasta Minerals Santiago Eprix, after having started from 4th place. Tough race for pole-man, Sebastian Buemi who did not finish the race, whereas the championship leader, finished just 8th. Those 4 points were enough to keep d'Ambrosio on top of the table, while Bird is just on point off. Race results: Driver Team 1 Bird Envision 2 Wehrlein Mahindra 3 Abt AUDI 4 Mortara Venturi 5 Frijns Envision 6 Evans Jaguar 7 Sims BMW 8 d'Ambrosio Mahindra 9 Turvey Nio 10 Lopez Dragon Standings after the race: Drivers' Championship Driver Points 1 d'Ambrosio 44 2 Bird 43 3 DaCosta 28 4 Frijns 28 5 Vergne 28 6 Evans 22 7