Skip to main content

KERS και DRS προσφέρουν θέαμα


Οι νέοι κανονισμοί στη Formula 1 έχουν επιφέρει θεαματικές αλλαγές στο θέαμα που παρακολουθούμε σε κάθε αγώνα. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν και αντιρρήσεις για τον τρόπο με τον οποίο πετυχαίνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Δηλαδή, για την ακρίβεια, τα συστήματα KERS και DRS προκαλούν τις αντιδράσεις, διότι θεωρείται μαγκιά να προσπεράσεις τον προπορευόμενο στα ίσια και όχι με βοηθήματα. Και οι επικριτές των συστημάτων αυτών προσθέτουν ότι αν είναι έτσι, το μονοθέσιο που έπεται θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να ρίξει στον προπορευόμενο… πύραυλους ώστε να καταφέρει να προσπεράσει.

Αλλά δεν πιστεύω ότι με αυτά τα συστήματα χάνεται η μαγεία των προσπερασμάτων. Ίσα- ίσα, έχουμε δει αρκετές φορές που ο οδηγός που έχει δυνατότητα να χρησιμοποιήσει και KERS και DRS, να μην καταφέρνει τελικά να προσπεράσει. Σε μία τέτοια περίπτωση πόσο μάγκας είναι αυτός που προηγείται και καταφέρνει να αμυνθεί; Αυτό δεν δείχνει ότι ακόμα και με τα συστήματα, πάλι ο οδηγός παίζει τον πρώτο ρόλο;

Επίσης, αυτά τα συστήματα έχουν και μία άλλη απόρροια. Ο οδηγός που προηγείται, ακόμα και σε μία πίστα που δεν ευνοούνται τα προσπεράσματα, δεν μπορεί να εφησυχάσει, αφού αν βρεθεί κάποιος σε απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου, τότε κινδυνεύει να δεχθεί το προσπέρασμα. Ένα άλλο αποτέλεσμα αυτών των κανονισμών, είναι ότι σε περίπτωση που ένας γρήγορος συνδυασμός πέσει για κάποιο λόγο στις πιο πίσω θέσεις (είτε λόγω κακού πιτ στοπ, είτε κάποιου λάθους κλπ), τότε μπορεί να αναρριχηθεί ξανά στην κατάταξη, απαλλασσόμενος από πιο αργά μονοθέσια, σχετικά πιο εύκολα από ότι παλιότερα.

Από την άλλη, το φετινό φαινόμενο των 5 διαφορετικών πιλότων με διαφορετικά αγωνιστικά που έχουν κερδίσει στους 5 πρώτους αγώνες, οφείλεται στη μάλλον απρόβλεπτη λειτουργία των ελαστικών της Pirelli. Αλλά για αυτό δε θα έπρεπε να γκρινιάζουν οι υπεύθυνοι των ομάδων και οι οδηγοί, διότι όλοι έχουν τα ίδια ελαστικά.

Comments

mike said…
Καλυτερο ηταν το πρωταθλημα με τους κανονες του 90...οσα λαστιχα θελουν...οση βενζινη θελουν και χωρις βοηθηματα και βλακειες.
Alf Lap said…
Μέχρι και το 2004 είχαμε τους ίδιους κανονισμούς του '90, αλλά θέαμα δεν είχαμε.... Όσα προσπεράσματα γίνονται τώρα σε έναν αγώνα, τότε γίνονταν σε όλη τη χρονιά...

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer

Santiago ePrix

Sam Bird was the winner of the 2019 Antofagasta Minerals Santiago Eprix, after having started from 4th place. Tough race for pole-man, Sebastian Buemi who did not finish the race, whereas the championship leader, finished just 8th. Those 4 points were enough to keep d'Ambrosio on top of the table, while Bird is just on point off. Race results: Driver Team 1 Bird Envision 2 Wehrlein Mahindra 3 Abt AUDI 4 Mortara Venturi 5 Frijns Envision 6 Evans Jaguar 7 Sims BMW 8 d'Ambrosio Mahindra 9 Turvey Nio 10 Lopez Dragon Standings after the race: Drivers' Championship Driver Points 1 d'Ambrosio 44 2 Bird 43 3 DaCosta 28 4 Frijns 28 5 Vergne 28 6 Evans 22 7