Skip to main content

Ισπανία

Άλλη μία επίδειξη δύναμης από τη Ferrari παρακολουθήσαμε στο GP της Ισπανίας, του πρώτου αγώνα επί ευρωπαϊκού εδάφους. Τα δύο μονοθέσια της ομάδας επικράτησαν από την Παρασκευή μέχρι την Κυριακή χωρίς να απειληθούν ιδιαιτέρως.

Η έκπληξη όμως έγινε το Σάββατο στα επίσημα δοκιμαστικά, όπου ο Alonso κατάφερε να σημειώσει τον δεύτερο χρόνο και να πάρει την αντίστοιχη θέση, την πιο υψηλή φέτος. Αλλά το μυστικό της επίδοσης του ισπανού δεν ήταν μόνο η βελτίωση της Renault κατά τις πρόσφατες δοκιμές εξέλιξης, αλλά το γεγονός ότι θα ξεκινούσε τον αγώνα με καύσιμα για τέσσερις λιγότερους γύρους από ότι οι υπόλοιποι.

Στην εκκίνηση ο Massa είχε καλύτερη αντίδραση και κατάφερε να περάσει μπροστά από τον Alonso και να απειλήσει τον Raikkonen, χωρίς όμως να καταφέρει να τον περάσει. Πιο πίσω ο Hamilton βρέθηκε μπροστά από τον Kubica, εκμεταλλευόμενος και αυτός το γεγονός ότι ξεκινούσε από την καθαρή μεριά της μεγάλης ευθείας. Μερικές στροφές πιο μετά ο Sutil έκανε τετακέ, στην προσπάθειά του να κερδίσει μία θέση και ο επερχόμενος Vettel δεν κατάφερε να τον αποφύγει, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν και να βγει ο αλυτάρχης στην πίστα.

Τρεις γύρους αργότερα ο αλυτάρχης έφυγε από την πίστα και ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά, χωρίς αλλαγές μπροστα, αλλά με τον Piquet να έχει μία έξοδο, να χάνει πολλές θέσεις και λίγο πιο μετά να συγκρούεται με τον Bourdais και να εγκαταλείπουν. Πρώτος για ανεφοδιασμό μπήκε όπως ήταν αναμενόμενο ο Alonso, ο οποίος έπεσε αρκετά πιο πίσω, εκτός οκτάδας. 4 γύρους αργότερα ακολούθησαν οι Massa, Raikkonen, Hamilton και Kubica και όταν τελείωσαν οι πρωτοπόροι τα πιτ στοπ ο Kovalainen είχε μία σφοδρή σύγκρουση. Σε μία γρήγορη δεξιά στροφή έσκασε το μπροστινό αριστερό λάστιχο του Φινλανδού, αφήνοντας ακυβέρνητο το μονοθέσιο να καρφωθεί στον προστατευτικό τοίχο με 200 χ/ω περίπου. Από το ατύχημα ο οδηγός της McLaren ευτυχώς δεν υπέστη κάποιο βαρύ τραυματισμό.

Αυτό το περιστατικό ανάγκασε τον αλυτάρχη να ξανακάνει την εμφάνισή του στην πίστα, με τον μεγάλο χαμένο να είναι ο Heidfeld, που εκείνη την ώρα θα έμπαινε για ανεφοδιασμό. Αλλά επειδή αυτό δεν επιτρεπόταν ακόμα, δέχθηκε ποινή, πράγμα που κατέστρεψε τον αγώνα του. Ο αλυτάρχης αποχώρησε μετά από 7 γύρους και αφού είδαμε τον Barrichello να βγαίνει από τα πιτ με την μπροστινή αεροτομή του κολλημένη κάτω από την ανάρτηση και να κάνει ένα γύρο για να ξαναμπεί.

Τα προηγούμενα περιστατικά επέτρεψαν στον Alonso να φτάσει στην 5η θέση, αλλά η χαρά του δεν κράτησε πολύ αφού ο κινητήρας της Renault έσπασε. Την ίδια ακριβώς μοίρα είχε μερικούς γύρους αργότερα και ο Rosberg με τη Williams Toyota.

Πέραν από τις 4 πρώτες θέσεις όπου τίποτα δεν άλλαξε από τον πρώτο ανεφοδιασμό μέχρι το τέλος του αγώνα, στις υπόλοιπες θέσεις τα πράγματα ήταν πιο ρευστά. 5ος τερμάτισε σε έναν αθόρυβο αγώνα ο Webber και πίσω από αυτόν ο Button, ενώ την οκτάδα συμπλήρωσαν οι Nakajima και Trulli. Ενώ ο Coulthard έχασε την ευκαιρία να πάρει μερικούς βαθμούς όταν τον χτύπησε από πίσω ο Glock, πράγμα που επέφερε ένα σκασμένο λάστιχο για τον σκοτσέζο και μία σπασμένη αεροτομή για τον γερμανό.

1. Raikkonen

2. Massa

3. Hamilton

4. Kubica

5. Webber

6. Button

7. Nakajima

8. Trulli

PP: Raikkonen, FL: Raikkonen

Θέση

Οδηγός

Πόντοι

1

Raikkonen

29

2

Hamilton

20

3

Kubica

19

4

Massa

18

5

Heidfeld

16

6

Kovalainen

14

7

Trulli

9

8

Webber

8

Θέση

Ομάδα

Πόντοι

1

Ferrari

47

2

BMW

35

3

McLaren

34

4

Williams

12

5

Toyota

9

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer

"Τρέχω σαν τον Hamilton"

Μέχρι πριν 16 χρόνια δεν είχε τρέξει κανένας μαύρος οδηγός στη Formula 1.  Πριν ακριβώς από 16 χρόνια ο Michael Schumacher κατέκτησε το 7ο (έβδομο) Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μια χρονιά νωρίτερα (το 2003) κατέρριψε το στοιχειωμένο ρεκόρ του Juan Manuel Fangio, ο οποίος είχε κατακτήσει τον 5ο τίτλο το 1957. Χρειάστηκαν σχεδόν 50 χρόνια για να φτάσει ένας οδηγός να έχει περισσότερα πρωταθλήματα από τον Fangio.  Ο Schumacher αποσύρθηκε από τη Formula 1 στο τέλος του 2006 και έμεινε εκτός δράσης για 3 χρόνια, ενώ επέστρεψε για την περίοδο 2010-12 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο γερμανός τα είχε κατακτήσει όλα, αλλά επανήλθε για χάρη της Mercedes. Σε εκείνο το σημείο κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα ρεκόρ του θα καταρίπτονταν, αν και ο ίδιος είχε δηλώσει ότι κάποτε θα γίνει και αυτό. Το 2007 έκανε το ντεμπούτο του στη F1 ο πρώτος μαύρος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος. Ο Lewis Hamilton έχοντας ένα πολύ καλό μονοθέσιο πρωταγωνίστησε από την πρώτη χρονιά εμπλοκής στ