Skip to main content

Καναδάς

Μετά από έναν από τους πιο βαρετούς αγώνες στην ιστορία της F1, είχαμε πλήρη αντιστροφή του σκηνικού στον Καναδά. Κατ’αρχάς στις κατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου είχαμε μία νέα επικράτηση της McLaren, μόνο που αυτή τη φορά πρώτος ήταν ο Hamilton, ο οποίος μάλιστα κατέκτησε την πρώτη pole position της καριέρας του.

Στην εκκίνηση, ο Alonso που ξεκινούσε από τη δεύτερη θέση προσπάθησε να περάσει τον ομόσταυλό του από την εξωτερική, αλλά έχασε το φρενάρισμα και έκανε μία βόλτα στο γρασίδι, πράγμα που τον έφερε πίσω από τον Heidfeld που εκκίνησε 3ος. Αλλά αυτό δεν ήταν το μόνο λάθος του πρωταθλητή, που έκανε άλλες δύο φορές παρόμοιες εξόδους, δείχνοντας ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με το μονοθέσιό του. Εν τω μεταξύ ο Wurz δέχτηκε ένα χτύπημα στο πίσω μέρος από τον Speed, με αποτέλεσμα να σπάσει το δεξί κάθετο στήριγμα της πίσω αεροτομής του και αυτή να μείνει στερεωμένη στα υπόλοιπα 3. Ο αμερικανός εγκατέλειψε επειδή έσπασε η ανάρτησή του.

Περίπου στον 23ο γύρο, ο Sutil έκανε λάθος στη δεύτερη στροφή και έπεσε στον τοίχο, πράγμα που ανάγκασε τον αλυτάρχη να βγει στην πίστα. Ανάμεσα στο ατύχημα του οδηγού της Spyker και της εξόδου του safety car, οι Alonso και Rosberg βρήκαν την ευκαιρία να μπουν στα πιτ και να ανεφοδιαστούν, όμως αυτό κρίθηκε παράνομο από τους αγωνοδίκες και επέβαλαν και στους 2 ποινή 10 δευτερολέπτων. Μάλιστα, μετά από μερικούς γύρους, μπήκαν όταν επιτρεπόταν για πιτ οι Massa και Fisichella, αλλά κατά την έξοδο τους αγνόησαν το κόκκινο φανάρι και έτσι πήραν και οι δύο μαύρη σημαία αρκετά αργότερα.

Όταν ο αλυτάρχης έφυγε από την πίστα, ο Kubica είχε ένα ανατριχιαστικό ατύχημα. Στη καμπή πριν τη φουρκέτα, είχε μία επαφή με την προπορευόμενη Toyota του Trulli. Εξ αιτίας αυτής της επαφής έσπασε κομμάτι της μπροστινής του αεροτομής και βγήκε εκτός πίστας. Αμέσως το μονοθέσιό του ακούμπησε σε ένα ανάχωμα, σηκώθηκε στον αέρα και χωρίς να μπορεί να επιβραδύνει προσέκρουσε με σφοδρότητα σε έναν τσιμεντένιο τοίχο. Το μονοθέσιο συνέχισε να κινείται, έκανε μία περιστροφή και γυρμένο στο πλάι σταμάτησε στην απέναντι μπαριέρα. Η κινητοποίηση ήταν άμεση, οι γιατροί έφτασαν γρήγορα στο σημείο του ατυχήματος και αλυτάρχης έκανε ξανά την εμφάνισή του στην πίστα.

Μετά από αρκετούς γύρους ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά, με τον Hamilton να μην έχει κάνενα απολύτως πρόβλημα μπροστά. Όμως ο άλλος οδηγός της McLaren, μετά το stop & go είχε πέσει στη 15η θέση και προσπαθούσε να ανακάμψει. Ο ανεφοδιασμός φαίνεται ότι τον οφέλησε, αφού μέσα σε λίγους γύρους κατάφερε να φτάσει 9ος!

Στον 38ο γύρο είδαμε ένα σπάνιο συμβάν, ο Rosberg, που μετά το δικό του stop & go, ήθελε να κερδίσει θέσεις, προσπάθησε να προσπεράσει τον Trulli στην πρώτη στροφή. Περιέργως και οι δύο οδηγοί έκαναν τετακέ, επειδή πήραν λάθος γραμμές, χωρίς να ακουμπήσει ο ένας τον άλλο. Ο ιταλός ήταν τελικά ο κερδισμένος, αφού συνέχισε αμέσως, ενώ ο οδηγός της Williams έχασε αρκετο χρόνο.

Και εκεί που έδειχναν ότι όλα κυλάνε καλά, στον 50ο γύρο ξαναβγήκε ο αλυτάρχης με αρκετή καθυστέρηση μάλιστα. Έναν γύρο πριν ο Albers είχε μία έξοδο εξ αιτίας της οποίας άφησε την μπροστινή του αεροτομή στην πίστα. Όταν άνοιξαν τα πιτ, μπήκαν μαζί πρώτα ο Raikkonen και αμέσως μετά ο Alonso. Του ισπανού ο ανεφοδιασμός κράτησε λιγότερο με αποτέλεσμα να ξεκινήσει νωρίτερα και να περάσει τον φινλανδό μέσα στα πιτ. Αλλά μετά από ένα νέο λάθος του ισπανού στη πρώτη στροφή, έχασε 2 θέσεις.

Ο αλυτάρχης μπαίνει στα πιτ μόνο για 3 γύρους και ξαναβγαίνει, αφού ο Liuzzi “τίμησε το τοίχος των πρωταθλητών”. Στη διάρκεια αυτού του παγώματος του αγώνα ο Trulli είχε έξοδο και εγκατέλειψε!

Μετά από αυτό, δεν είδαμε ξανά τον αλυτάρχη και ο αγώνας ολοκληρώθηκε με αρκετές μάχες για τις τελευταίες θέσεις της οχτάδας. Ο Alonso προσπερνά τον Schumacher και έχει τώρα μπροστά του τον Raikkonen. Φαίνεται όμως ότι πάλι δεν έχει καλό ρυθμό, με αποτέλεσμα να χάνει χρόνο και να τον πλησιάζει ο Sato, που είχε νωρίτερα περάσει τον Schumacher και τελικά θα έκανε το ίδιο και στον πρωταθλητή!!!

Τελική κατάταξη

  1. Hamilton - McLaren

  2. Heidfeld - BMW

  3. Wurz - Williams

  4. Kovalainen - Renault

  5. Raikkonen - Ferrari

  6. Sato – Super Aguri

  7. Alonso - McLaren

  8. Schumacher - Toyota

Θέση

Οδηγός

Πόντοι

1

Hamilton

48

2

Alonso

40

3

Massa

33

4

Raikkonen

27

5

Heidfeld

26

6

Fisichella

13

Θέση

Ομάδα

Πόντοι

1

McLaren

88

2

Ferrari

60

3

BMW

38

4

Renault

21

5

Williams

13

6

Toyota

6

Comments

Popular posts from this blog

Η ορολογία στη F1

Όσο απόμακρος και αν φαίνεται ο κόσμος της Formula 1 από την ελληνική πραγματικότητα, έχει κάτι πολύ οικείο και αυτό δεν είναι άλλο από την ορολογία που χρησιμοποιείται. Όπως είναι γνωστό, για να περιγράψει κάποιος έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης πρέπει να αναφέρει αρκετές ξένες λέξεις. Στην περίπτωση της Formula 1, χρησιμοποιούνται επίσης πολλές ξένες λέξεις, αλλά το πλήθος τους είναι συγκρίσιμο με το αντίστοιχο πλήθος των όρων των δύο δημοφιλέστερων αθλημάτων στην Ελλάδα. Μάλιστα υπό κάποιες συνθήκες, μπορεί ο αριθμός των ξένων ορολογιών της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μικρότερος. Αρχικά να αναφέρουμε μερικές από τις κοινές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον και στο ποδόσφαιρο και στην καλαθοσφαίριση (που συνήθως αποκαλείται μπάσκετ ): φάουλ, άουτ, πάσα, μπάλα, ασίστ, σκορ, σουτ, ντέρμπι, ματς, ρεβάνς. Σε αυτές προστίθενται, όσον αφορά το ποδόσφαιρο, οι εξής πολύ συχνές: γκολ, τάκλιν, γκελ, οφσάιντ, πέναλτι, πλασέ, μπακ, χαφ, φάλτσο και φυσι

ChineseGP

This time Hamilton was not lucky, he won fair and square. He started from second place, but at the first corner was already in front of his teammate and pole man, Bottas, who held back Vettel. After that, the champion never looked back and comfortably won the 1000th GP of F1! It was an uneventful race, apart from the incident of the first lap, involving Kvyat, Norris and Sainz. The Russian hit the two McLarens, forcing them to drop down to the last places, while he was penalized with a drive through. On the other hand, Ferrari for once again gave team team orders to Leclerc, forcing him to let Vettel pass and ruining his race. At the Scuderia they haven't realized that they have a better chance at the constructors' championship if they let Leclerc do his job. Before they even know, Mercedes has almost double points already... Race results: Driver Team 1 Hamilton Mercedes 2 Bottas Mercedes 3 Vettel Fer

Santiago ePrix

Sam Bird was the winner of the 2019 Antofagasta Minerals Santiago Eprix, after having started from 4th place. Tough race for pole-man, Sebastian Buemi who did not finish the race, whereas the championship leader, finished just 8th. Those 4 points were enough to keep d'Ambrosio on top of the table, while Bird is just on point off. Race results: Driver Team 1 Bird Envision 2 Wehrlein Mahindra 3 Abt AUDI 4 Mortara Venturi 5 Frijns Envision 6 Evans Jaguar 7 Sims BMW 8 d'Ambrosio Mahindra 9 Turvey Nio 10 Lopez Dragon Standings after the race: Drivers' Championship Driver Points 1 d'Ambrosio 44 2 Bird 43 3 DaCosta 28 4 Frijns 28 5 Vergne 28 6 Evans 22 7